torsdag 8 maj 2014

Tillbaka i Shieldhill!

Jag har haft tre superdagar i St Andrews. Perfekt golfväder med växlande molnighet, svag vind två dagar och lite mer blåst tredje dagen. 14-17 grader varmt och obetydligt med regn. Hyfsat golfspel, bra boende, god mat, trevligt sällskap, strandpromenader och stadspromenader. En dag i Edinburgh med lite turistande som sig bör, när man har gäster från Sverige. Så nu har jag två dagar kvar på min 17 dagars ledighet, innan det är tid att börja jobba på söndag morgon.
Det tänkte jag fira med bio ikväll. Men det blev det inget med. Istället fick jag en rejäl käftsmäll.
När jag kom ut till min bil vid halv sex ikväll, hittar jag den med en stor gul lapp på sidorutan och en annan lapp på framrutan och ett stort gult lås på ena framhjulet.
Men va tusan är nu detta!
Jodå, Marie lilla det är enkelt. Du har inte betalt bilskatten och nu har du körförbud på din bil. Om du betalar £260 inom 24 timmar så kommer man ut och låser upp den. Sen betalar du £120 i skatt så kan du få köra med din bil igen.
Fasen också. Alltså ca 4000 spänn, jo men det är ju inte surt och onödigt.
Jaja, det lönar sig inte att beklaga sig, jag har ju gjort fel och får sota för det.

SKIT OCKSÅ!!!!!!


2 kommentarer:

Anonym sa...

Beklagar men shit happens - dyra läxor
Hälsar
Eva C

Anonym sa...

Usch!!!!
Den där känslan av att allt blod åker ner i tårna och man bara blir f... Inget att göra åt, men kul ar det INTE!
Hoppas du kommit över det nu.
Kram och tack för mycket trevlig text och fina bilder från vandringen. Har inte läst det förrän idag, måndag, så jag hann inte med tävlingen. Jag tror att det är en brandpost. Man öppnar luckan och skickar ner en slang i floden under bron :)
Kram från kusin Eva