fredag 20 juni 2014

Glass & Golf!

Ännu en härlig sommardag i Skottland. Det har varit över 20 grader och sol i flera dagar. Skottarna klagar på att det är på tok för varmt. Men de börjar ofta klaga redan vi 18 grader :-) "Tja det är olika på olika tegelbruk" som en klok kvinna i Helsingborg brukar säga.

En promenad med lilla monstret och Sofia. 

Om jag sitter fint "mormor" får jag glass då?

Självklart lilla hjärtat.
Egen strut med egen glass. Den klämmer hon lätt!

Ikväll har jag spelat en Mr & Mrs golftävling. Jag spelade den i fjol också men med en annan gubbe då. Eftersom det är lite brist på golfspelande damer i det här landet så håller de inte så hårt på att det ska vara gifta par. Bara det är en han & hon. Även den här mannen hade väldigt många "goda" råd att erbjuda mig om klubbval, puttlinje, ruffspel, spel i lutning och annat matnyttigt som en dam behöver veta :-) 
Det började inte så bra för honom när han sa:
- Jag har perfekta dambollar som vi kan spela på.
- Jaha, vad är det för bollar då?
- Du kan välja, jag har Strixon, Pinnacle eller Ultra, säger han stolt.
- Okej, svarar jag. Jag föredrar Titleist eller Nike.
- Men det är ju inte dambollar, protesterar han.
- Tja, om du inte spelar som en "kärring" så lovar jag att inte göra det heller. 
I vanlig ordning tog det några hål innan han insåg att jag inte behövde hans råd. Men, men han ville ju bara väl. Och faktum är att vi spelade ganska bra tillsammans och slutade på en hedrande andra plats. 

Här är alla priser som jag håvade hem idag.
Priset för andra platsen var en plattång.
Resten var lotteri vinster.
* Choklad ( bäst före juli 2014)
* Inomhus mini vattenfontän.  
* Blockdoftljus.
* Solglasögon

Och så här cool blev jag i mina nya solglasögon :-) 


PS. Nej, kusin Eva man har inte uttrycket "there is no cow on the ice" det var bara min humor om "direct translate" DS. 






1 kommentar:

Anonym sa...

Tack, då är det alltså ingen ko på isen så länge rumpan är iland - och inget annat!
Kram från kusin Eva