tisdag 24 juni 2014

Ingen vanlig dag!

Idag har inte varit någon vanlig dag, för idag har det varit min födelsedag :-)

Jag jobbade till två sen har jag varit på utflykt med Evita. Vi har varit och tittat på ugglor.

Scottish Owl center.
Det ligger bara 20 min bort och är väl värt ett besök.
Det fanns ugglor från hela världen, från stora maffiga i örnstorlek till små som koltrastar. 

Tittut ur holken!

En av de större modellerna.

Brunspräckliga!

Ulliga!

Tofsörade!

Den här uppmaningen fanns på ganska många inhägnader.

Även den här fanns.
Attackugglor!

Hoho, glor du på Mig så glor jag på Dig!

Lunchdax.
Död nykläckt kyckling.
Mums för ugglor.

Otroligt fin fjäderdräkt.

Snöuggla.
Hane!

Snöuggla.
Hona!
Hon är nästan dubbelt så stor som honom :-)

Det här är en svensk pärluggla.
Den lille rackaren ville inte alls vara med på bild.
Jag provade att prata svenska, men den verkade ha glömt sitt modersmål :-)

Det här var en grå Australiensk barkuggla.
Den smälte in otroligt i sin miljö, jag såg den inte först.

Detta var en rolig figur. Om man gjorde klickande ljud så svarade den genom att knäppa med näbben. Så himla cool. 

Och så hade dom en "flyguppvisning" med ugglor.
Killen visade tre olika ugglor och berättade om dom.
Det var i en stor lada, han fick dom att flyga från pinne till pinne, landa bland publiken och på golvet framför där man satt. Det var superintressant att höra honom berätta. 

Hon var väldigt vacker och stolt i sin vita och guldfärgade dräkt.

Dagens sista uggla kommer från Lettland och heter Evita. 

Som sagt väl värt ett besök. 

1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis på födelsedagen - det verkade vara en toppendag! Hoppas du fick en tårtbit också
Hälsar
Eva C