lördag 7 juni 2014

Uppdatering!

- Mor, jag lånar din dator för en blogguppdatering!
- Gör du det, det går bra.
Ja men då gör jag det. Men i samma stund som jag börjar blogga kommer jag på att det alltid är klabb när jag ska blogga på mors dator. Så fort jag lagt in en bild så går det inte att skriva utan att jag loggar ut och sedan in igen. Har ingen aning om varför, men det är "lite" störigt.
Så det blir inte så många bilder och inte heller ett super långt inlägg :-)

Jodå, systerdotter Ida sprang ut och blev firad på sin studentdag.


Fina Ida innan avfärd.



Ida med sin studentskylt och på väg till bilen.


Ida i bilen.
Just nu har jag helt tappat bort vad det är för bil, men det spelar egentligen ingen roll. Dom rullade runt på Malmös gator en liten timme och njöt av solen som tittade fram precis lagon till utsläppet.


Goda tårtan!


Syftet med min Sverige vecka är:
Utan inbördes ordning:
* Idas student.
* Träffa min storasyster.
* Träffa min påg.
* Gå på parkfesten och lyssna på när Hampus spelar.
* Träffa mina föräldrar
 * Ta hand om mina kartonger som jag förvarar hos mor & far. Nu när dom har sålt sitt hus så kan dom inte husera de grejor som jag inte tagit med till Skottland.
Rensa, sortera, kasta, återvinn, skänka och spara.
* Fotvård & hårklippning.
* Träffa några vänner.
* Äta sill och päror.
Några punkter är avklarade, några har jag framför mig och några håller jag på med.
Idas student är avklarad, jag fick ett par bra dagar med min syster. Några av vännerna betade jag av igår kväll. Sofie, Knut, Anna, Henrik, Ingela & Pierre.


Parkfesten och Majorhood första spelning.
Jag filmade medan dom spelade så det får bli ett kort innan dom drog igång.
De gjorde en riktigt bra spelning.
Trist om ni missade det :-)
Efter det blev det en snabbfika hos Christina innan det serverades sill & päror hos mor och far. Alltså det är inte mycket som slår Anders Jönssons päror som man gräver upp själv på åkern. Mmmmmm.

I morgon blir det mer rotande i lådor och sedan några timmar med älskade pågen. Och ytterligare ett par vänner ska också hinnas med i morgon.

Ja nu blir det inte mer idag, nu ska jag äta svenska jordgubbar. Mums. 

1 kommentar:

Anonym sa...

Trevligt var det och Bosse är väldigt förtjust i sin kompis, han hälsar och tackar.
kram Henrik & Anna