torsdag 12 juni 2014

Uppdatering 2!

Ja då var jag hemma igen. Tusan va kvickt en vecka går. Eftersom förra inlägget sträckte sig till i lördags så börjar jag med söndag :-)
Fortsättning på sorterandet och packandet. Efter lunch kom de nya ägarna till huset. Trevliga ungdomar som förhoppningsvis ska trivas och ta hand om huset i Goentorp. Efter det ett besök hos pågen och sedan en sväng till Klippan för att äta kvällsmat med JanOlof och Sasa. Mycket trevligt.
På måndagen körde jag till Örkelljunga för att förvara min bokföring från Corpus. Den ska ju sparas i sju år så jag hade fem kartonger med papper och pärmar som min väldigt hjälpsamma och vänliga revisor ska förvara till mig. Tack.

Till middag blev det grillad korv! 
En av sakerna jag önskat mig när jag kom till Sverige :-)

På kvällen blev det en tur till Hampus igen. Vi hann inte prata färdigt dagen innan så det fick bli en dejt till. Vi tog en härlig kvällspromenad i fina skogen vid forsmöllan & pappersbruket. 

På bron över Rönne å. 

Härlig skogsstig!

Forsmölle dammen!
Skåne är vackert. 

Tisdagen startade med fotvård i Perstorp, sen frissan i Klippan. Efter det körde jag sju kartonger med leksaker, pussel, böcker, spel och handdukar till Familje centralen i Kvidinge. De blev överlyckliga och väldigt tacksamma över sakerna. Jag ger gärna bort saker när vet att de kommer till användning och uppskattas. Kvällen var varm och skön så jag och mor satt ute länge på kvällen, medan stackars far satt inne på möte :-) 
Onsdag och tid att åka hem. Tåg från HBG till Hyllie, buss över bron till Kastrup och sedan flyg till Edinburgh där Sofia kom och hämtade mig. Jag körde in om jobb för att kolla hur jag skulle jobba och då visar det sig att jag är ledig som vanligt torsdag, fredag och lördag. Perfekt slut på semestern. 
Nu drar det ihop sig till start i VM och den här gången kommer jag att följa det mer än vanligt för Sofia & Davy har satt ihop ett "tips" där man tippar alla matcherna och på så sätt samlar poäng.  Vi är ganska många som är med och alla har satsat £5. Alla satsade pengar går sedan tillbaka till de tre som samlat flest poäng efter alla matcher. 
Jag har ingen aning om något så jag kommer säkert att vinna potten :-) 

Jag hittade två av mina märke som jag förtjänade i scouterna.
Det till höger är knivbevis märket och det till vänster är leden märket.
Detta betyder att jag har stora kunskaper i hur man använder kniv och hur man finner stigen :-) 
   

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja det verkar ha varit fullmatade dagar. Vad skönt att ha sorterat det sista - nu ser vi fram mot midsommarfirande och semester bland annat i Vimmerby på Astrid Lindgrens värld med barnbarnen. Något att se fram emot för din del men det dröjer förstås några år. Hoppas du får en skön sommar i Skottelandet - hoppas komma dit i höst. Hälsar Eva C