fredag 3 oktober 2014

Dumma, glömska, förvirrade, orutinerade Marie!

Igår var jag och min jobbekompis, Evita, och vandrade i "mina" berg. Ochil hills. Det är dom bergen jag kan se från mitt köksfönster. Det var en härlig dag, som gjord för utomhus aktiviteter.

Vi kliver ur bilen, lastar på oss ryggorna och traskar iväg. När vi gått några meter kommer jag på att vi måste ju ta en första bild. Evita undrar såklart vad jag menar. Men när jag förklarar att om man inte tar en första bild så går det inte heller att ta en andra eller tredje. Så hon går såklart med på det. Jag ställer kameran på mitt lilla stativ, ställer in och trycker på självutlösaren. Klick!

Haha, det blev inte så bra.
Så jag går tillbaka för att ställa in den på nytt, då upptäcker jag att batteriindikatorn blinkar för fullt. Slut på batteriet!!!!!!!
Men va tusan!!!!!!!
Det har aldrig hänt mig förut, men nån gång ska ju va den första.
Jaja, jag har ju som tur är med mig min telefon, så den får duga som kamera.
Tror jag i alla fall, men efter ett antal kort så är batteriet slut på den också.
Alltså hur korkad får man va!!!!

Så det blir inga mer bilder och ingen rapport idag. Nu väntar jag på bilder från Evita så att jag kan göra någon sorts inlägg. 
Jag återkommer snart till Ochil hills.


Idag har vi varit och badat, jag, Sofia och Lance. 
Några bilder blev det, men där är inte någon större kvalitet på dom.
Däremot är motivet av bästa kvalitet :-)

  
Lance redo i sin "våtdräkt"

Tryggt i mammas famn.

Lite simning "nästan" på egen hand. 
Vattnet i poolen på jobbet är bara 29,7 grader så han tycker det är lite kallt.
Sötaste badpojken ever :-)


Senare i eftermiddag var det äntligen dags för ett biobesök igen.

The Equalizer med Denzel Washington.
En riktigt bra film och det måste ha varit en av Denzel Washington's bästa roller. 
Han är så jäkla bra i denna filmen. 
Jag var lite besviken på honom i filmen Flight, ( kanske för att han spelade en osympatisk person i den) men här var han tillbaka i storform. 
Se den!!!!!

Inga kommentarer: