lördag 25 oktober 2014

Premiär i Skottland!

Det är fredag eftermiddag och jag sitter och skriver på min bok när min mobil ringer. I displayen står Jeni jobb. Jaha, ska man svara eller strunta i det. Vid den här tiden på eftermiddagen kan det bara vara inkallning som samtalet gäller. Nu är man ju fostrad till att arbeta och göra rätt för sig, så jag svarar väl då.
- Hej Marie, hur är det med dig?
- Tack, det är bra.
- Jag ringer inte för att be dig om att komma in för ett kvällsskift.
- Okej, så du ringer för att småprata lite.
- Haha, nä inte riktigt. Jag har ett litet problem. En av våra spa tjejer har skurit sig i ett finger och är sjukskriven minst en vecka. Så jag tänkte fråga dig om du har lust att komma in i morgon och göra några rygg-nacke massager.
- Eh, ja det kan jag väl göra.
- Du är väl kvalificerad?
- Javisst är jag det. När vill du att jag börjar?
- Jag håller på att fixa och greja nu så jag återkommer om en liten stund. Är det okej?
- Visst, hör av dig när du vet.

Ja, så idag har jag jobbat som beauty therapist mellan 11 och 17 och haft 7 st rygg-nacke massager. Det var en konstig känsla att vara på jobb men att göra nåt helt annat än det jag vanligen gör. Men det var roligt och jag kan tänka mig att hoppa in igen då och då. Jag fick till och med dricks av 3 klienter, £6 totalt. Ca 70 kr. Inte så illa pinkat för en Fitness instructor :-)

Inga kommentarer: