lördag 28 mars 2015

FÄRDIG, KLAR, GJORD, SLUTFÖRD!

I torsdags förmiddag körde jag till Dollar, för att försöka skriva färdigt min bok. Jag hade bokat två nätter på ett litet B&B alldeles vid foten av Ochil Hills, bara 30 minuters bilväg hemifrån. Jag hade kollat upp så att där fanns några café eller liknande där jag kunde tillbringa mina dagar tillsammans med min dator.
Framme i Dollar letar jag upp det ena av de två ställen som jag sett ut och hoppas att kunna få sitta där och arbeta. Jag frågade snällt om det gick för sig och de var vänliga nog att låta mig sitta där fram till klockan fem när dom stängde.

Klara, färdiga, skriv!

Jodå det flöt på ganska bra, enda negativa var att där var ganska kallt i lokalen så mina händer var som isbitar. Vilket dom ofta är och lätt blir. 
När dom stänger går jag och letar upp mitt boende.

Mitt rum!
Fördelen med att åka iväg så tidigt på säsongen är att man ofta är ensam boende, vilket betyder lugn och ro. 

Utsikten från mitt fönster vetter mot deras trädgård.
Inte den roligaste utsikten, men jag skulle ju ändå inte sitta där och glo så det kunde kvitta. 


På fredags morgonen vaknar jag tidigt, solen lyser och det är vindstilla. 
Jag hoppar i mina kläder och ger mig ut en runda.

Jag hittar en stig och där är en skylt med Dollar Glen och Castle Campbell.
Jag följer den!

Där uppe skiner solen.
Känns som om det är dit jag ska. 

Jaha, vill man komma upp så är det bara att börja stega. 

Ett fint vattenfall. 

Nästan uppe dit jag ska.

Uppe, och där ligger Castle Campbell i solskenet.

Och där är dalen som jag kom från.

Naturligtvis är där mycket kvar innan man når toppen. 
Men dit skulle jag inte denna gången. 
Jag har förövrigt varit där uppe en gång i oktober 2012. 
Bilder finns från det finns att hitta här på bloggen. 

Så jag går ner igen. 
Fina lilla bäcken.

Jag hittade några påskliljor.

Glädjande nog så börjar ärttörnen blomma.
Finns viss risk för bilder på densamma ett tag framöver.

Efter en dusch och frukost ger jag mig ut i byn igen. 
Jag bestämmer mig för att prova det andra caféet idag. 

Jag slår mig ner och beställer en varm choklad.
Där sitter jag hela dagen. 
De är väldigt vänliga och låter mig sitta vid ett bord där jag till och med kan få ström.
Självklart gynnar jag dom på det vis jag kan.
Lunch, dricka, mer varm choklad. 
Vid halv fem går jag tillbaka till mitt rum, sover nästan en timme och sedan sätter jag mig vid datorn igen och skriver till kvart över nio.

Så blev den då klar till slut min bok.






1 kommentar:

Anonym sa...

Ser fram emot utgivningen - när är det releaseparty?
Hälsar
Eva C