tisdag 3 mars 2015

Utgången i datum!

Min fitness nivå har passerat "bäst före dag" Det vill säga: jag har levt på gamla meriter tillräckligt länge. Verkligheten har kommit ikapp mig och nu kommer jag inte undan längre.
Jag har klarat att upprätthålla en viss "vältränadhetsimage" bara på grund av att jag promenerar/vandrar ganska mycket och för att jag har flera programupplägg varje dag på mina arbetsdagar. Jag gör ofta övningarna tillsammans med medlemmen och därför blir det lite träning. Klasserna som jag har leder jag bara, det är inga man deltar själv i.

Så nu har jag tagit steget och blivit medlem på ett gym. Inte där jag jobbar för där har vi redan gratis träningsmöjligheter. Men efter två och ett halvt åt där har jag äntligen insett att träna på jobbet är helt kass. Alla vill prata med en och fast att man har stämplat ut så är man fortfarande på jobbet. Det blir ingen ordning alls på tränandet.

Så här ser det ut utvändigt.
Ship Shape heter det och ligger mitt i Falkirk. 

Det är ett gammalt gym som öppnade 1987 och drivs fortfarande av samma kille som startade det. De flesta styrketräningsmaskinerna är samma som vid starten, men det har ingen som helst betydelse. De fyller helt klart sin funktion, konditionsmaskinerna är dock av nyare årgång. Det är litet och familjärt och de bryr sig om en. Redan andra gången så kom de ihåg mitt namn och sånt gillar jag. Jag har fått ett program gjort till mig, vilket är superbra. Det är bara att följa och göra som jag blivit tillsagd, behöver inte själv fundera ut vad jag ska göra vid varje träningstillfälle. 

Det här känns verkligen bra och jag ser fram emot varje träningstillfälle. Jag hoppas med detta hitta tillbaka till den där gamla "hyfsat vältränade Marie" och kanske till och med slå henne med tiden. 



1 kommentar:

Eva sa...

Du är så klok! Lycka till! Kram från kusin Eva