fredag 20 mars 2015

Jobb, barnbarn,odiskad disk,träning, promenader, solförmörkelse, grodor!

Ja det är ungefär så mitt liv ser ut.

Jobbet, jo det rullar på som vanligt med personalbyte, meningslösa kurser, lata kolleger, sjuka spaterapeuter, lite för ofta får jag massera, härliga medlemmar, mindre trevliga medlemmar, roliga pass m.m. Men trots det trivs jag väldigt bra på mitt jobb.

I söndags var det morsdag i Skottland.
När jag kom hem efter en tuff dag på jobbet, med åtta halvkroppsmassager, hittade jag kort och blommor från mina änglar. 
Kärlek!

Jag är helt kass på att ta selfies, men jag ska plåga er med två i alla fall.

Jag och Lance!
Kärlek!

Jag och Mila!
Kärlek!

Lance äter macka.
Kärlek!

Mila blir mer och mer generös med sina leenden.
Kärlek!

Och på grund av all denna Kärlek så ser mitt kök väldigt ofta ut så här!

Idag har det ju varit solförmörkelse. 
Det inträffade väldigt lämpligt när vi var ute på vår morgonpromenad. 

Det är lite fusk för denna bilden är några veckor gammal, men det är samma gäng varje dag. Si och Zoey också så klart, men dom ville inte vara med på bild.

Först såg det ut så här!
Inget märkligt kanske.

Sedan blev det en liten förändring.

Ytterligare liten förändring på himmelen, det blev påtagligt mörkare. Helt plötsligt kändes det som om det blev skymning. Märklig känsla.

Så plötsligt gick det att se, eller inte se, solen. 
Men bara som en liten månskära.

Här är den ännu tunnare.
Det var faktiskt lite häftigt att se.

Och sen några minuter senare så såg det ut så här igen och ljuset och solen återkom.

Den här stackars paddan var nog helt förvirrad av vad som hände :-)
Det var bara någon decimeter ifrån att jag trampade på den. Jag är väldigt glad att jag inte gjorde det eller att hundarna upptäckte den. 

1 kommentar:

Eva sa...

Så häftigt! Man kan förstå att människor för länge sedan blev rädda när solen plötsligt försvann.
Utsöndrar inte paddor ett illaluktande slem som hindrar hundarna? Eller det fattar inte hundarna? Kram från kusin Eva