onsdag 20 maj 2015

Kustvandring dag 2!

Då tar vi dag 2 på vår Nordsjö vandring. Dagen var lite mer molnig och lite mer blåsig.

Jodå, det är klippor idag med.

Efter en stund gick vi ner i en dal.
Så otroligt grön och frodig med en liten porlande bäck.
Här nere var det nästan vindstilla.
En lisa för själen.

Rödbläran var ett ständigt inslag.

En bild på andra hållet nere i dalen.
Som sagt frodigt och grönt med gula inslag. 

En kabbeleka

Nere i dalen fanns en stenstrand.
Massor med stenar i alla möjliga färger och former. 

Jag var ju såklart tvungen att plocka några med mig hem.

Jaha, då lämnar vi dalen för denna gången.

Vad sägs om en klippbild?

Då går vi ner igen.
Men denna gången kommer vi till en sandstrand.

Nordsjön!

Coldingham beach.
En fin liten badstrand.

Tja, vad ska man säga om denna bilden?
Klippor kanske?

På den här klippan sitter tusentals pingviner.
Tror ni mig inte?
Kolla nästa bild då!

Okej, det är sillgrisslor.
Men de liknar faktiskt pingviner, fast de har lite större vingar.
Många är dom i alla fall och utsatta för vind och regn.

Vi är nu uppe på St Abbs head och vänder ner tillbaka till byn St Abbs. 


Då ändras landskapet och det blir kullar istället för klippor.

Men havet kan man fortfarande se.

Vi passerar också ett helt underbart rapsfält. 

Fina eller hur?

Ja det var allt som jag hade att presentera från dessa två dagar. Tillbaka i St Abbs tog vi bussen till Berwick Upon Tweed där bilen stod parkerad. Två härliga dagar fick vi. 


1 kommentar:

Hampus sa...

Wow! Hur lång var den rundan? blev sugen på att ge mig på den när jag kommer över nästa gång :)