lördag 23 maj 2015

Ochil Hills!

En heldag i mina berg stod också på agendan. Jag kan se bergen från mitt köksfönster så därför kallar jag dom mina berg. Dessutom tar det bara 30 minuter att köra dit. Bonus!

Så vi kör till Dollar, parkerar bilen och traskar iväg.

Stigen som leder in i skogen som så småningom leder upp på berget. 

Eva kortgraferar.

Lilla skogsbäcken.

I en skreva mellan två klippblock rann bäcken. 
Det syns kanske inte så tydligt på bilden, men det var ganska häftigt.

Grönt och frodigt var det i alla fall.

Vattenfall!

En av dalarna mellan topparna.

En av topparna mellan dalarna.

Jag mellan toppar och dalar. 

Och så den mer eller mindre obligatoriska ärttörne bilden.
Det här var en liten buske. Staven är som storleksreferens.

Ännu en härlig utedag. 

1 kommentar:

Eva sa...

Ja det var verkligen ännu en härlig dag! Dessa dagar kommer jag att leva länge på :) Tack för de minnena.
Kram från kusin Eva