fredag 6 maj 2016

Promenaden som blev en vandring!

Efter dagens morgonrundan med Sofia, Lance och Zoey undrade Sofia vad jag skulle hitta på idag. Jag tänkte, svarar jag. Att jag ska ta en lite längre promenad efter lunch ifall vädret håller i sig. Det var ett tag sedan. Så efter en tidig lunch ger jag mig iväg halv tolv. Tar med en vattenflaska och lite frukt. Jag ska ju inte gå så långt. Jag har sett en skylt i grannbyn California om en promenadstig som går till en annan grannby Maddiston. Från Maddiston är det inte så långt till kanalen och då kan jag ju ta den vägen tillbaka. En runda på kanske en och en halv timme, max två.


Stigen mellan Shieldhill och California. 

Ingen vårpromenad utan ärttörne. 

Två kilometer till California och sen tre kilometer till Maddiston. 
Lagom runda på cirka 10 kilometer! 

En härlig skogsstig!

En härlig skogsglänta!

Pingstlilja mitt i skogen. 

Skogen börjar att glesna och ett mer öppet landskap visar sig.

Hagar med massor av får.
Så himla Skottland!

Vad sägs om de här sötnosarna? 
Så nyfikna och pigga.
Man kan tycka och tro att alla lamm ser likadana ut men här kan man faktiskt tydligt se att det finns skillnader mellan dem.


Så kommer jag då fram till kanalen. 
Men inte efter dom där tre kilometerna som jag tänkt utan säkert det dubbla. Vid det här laget har jag druckit upp det mesta av mitt vatten och knaprat i mig frukten. 

Hagtornsbladen är fullt utslagna, nu väntar jag bara på blomningen.

Däremot blommar vildkörsbären för fullt.

TESCO!
TESCO betyder toalett efter strulande chockerande omständigheter. 
TESCO betyder också tillföra energi stimulerande centrala organ. 


Sista bilden för dagen. 
Strax hemma!
Det blev inte en två timmars promenad som jag tänkt mig utan en vandring på fem timmar istället. Inte för att det gör något, jag har haft perfekt väder. Ingen vind, soldis och femton grader varmt. Jag hade bara inte tillräckligt med proviant och vätska med mig. Tur att TESCO ligger vid kanalen och att det bara är tre kilometer uppförsbacke därifrån :-)  Fast det var ganska tunga steg sista timmen. Svårt att dricka ikapp när man redan börjat få lindrig vätskebrist.  

1 kommentar:

Eva sa...

Men en härlig promenad såg det ut som. Du är häftig! Kram från kusin Eva.