onsdag 30 maj 2012

Slappedag!

Idag har jag bara latat mig, nästan. Det har inte varit så roligt väder, kallt, 12 grader och småregn mest hela dan. Det är lite kallt på rummet och jag har ju inte jättemycket kläder med mig i ryggan. Så jag gav mig helt enkelt ut på stan för att handla ett "joggingställ" eller nåt annat som kan hålla mig varm ovanför täcket.

Stadsvy från Main Street i Berwick.


Här är min nya outfit.
320 kr känns som ett hyffsat pris.


Att jag tycker det är häftigt med tidvatten har nog de flesta fattat nu. men om man inte sett det i verkligheten fattar man inte hur häftigt det faktiskt är. Här kommer ett par tydliga exempel på skillnaden vid hög- och lågvatten.

Här är klockan tio på förmiddagen och en helt vanlig bropelare i floden.


Samma bropelare klockan fyra på eftermiddagen.
Skillnad eller hur?


Samma här, klockan är tio.


och klockan är fyra.


Torrlagda båtar.
Det är faktiskt coolt att det kan va så stor skillnad på bara några timmar.


Man är väl internationell.
Om man är i England tycker jag man ska passa på att äta Italienskt.


Det här var en av dom godaste pizzor jag ätit.
Jag är defenitivt ingen expert på pizzor men nu vet jag vad jag tycker om.
Tomatsås, kyckling, majs, ananas, paprika, sweet chilisås och ost på en frasig botten.


Jodå, det blev efterrätt oxå.
Detta är deras egen designade banana split :-)





Inga kommentarer: