lördag 2 juni 2012

Skottsk 50-års fest!

Igår fyllade skotte D:s pappa 50-år och det var fest. Wow vilken fest. Den ska jag alldeles strax berätta om. Men först en snabb uppdatering på onsdag och torsdag.

Onsdag 30 maj:

Denna dagen, ett regn. Det regnade nästan hel dagen så en stor del av dagen var jag faktiskt på mitt rum på B&B. TV-kollande, middagslur, datorsurf, vila, småäta och några kortare promenader. Ett par bilder blev det i alla fall :-)

Det är järnvägsbron som går över vattnet Tweed.


Lite närmare kom jag, det är ett gediget hantverk och den är riktigt hög.


En häger som letar efter fynd när vattnet börjar dra sig tillbaka.
Just när jag tagit kortet sticker hon ner sin näbb i vattnet och fångar upp en liten fisk, hon sväljer den så snabbt att jag inte hinner ta ett nytt kort.



Torsdag 31 maj:

Faktum är att det regnar denna dagen oxå. Jag ska lämna rummet kl 10 så det är bara att packa ihop sig. Jag tar tåget till Edinburgh och när jag kommer fram har det nästan slutat regna så jag bestämmer mig för att spankulera runt lite där. Bland alla turister :-) Jag har ju lovat medlem K att försöka hitta en viss Whiskey till honom och om dom inte har den i specialaffärerna i huvudstaden, ja då finns den inte.

Den fanns!
Ja du medlem K, vi ses på tisdag :-)
PS. Jag har en överraskning till dig, som jag lyckades snacka mig till DS.


 Efter några timmar i storstan tar jag tåget tillbaka till Falkirk High och då har alla moln försvunnit och solen strålar. Så det är bara att plocka av regnkläderna och kavla upp byxorna och gå de 4 km i uppförsbacke hem till S & D.

Fredag 1 juni:

Jo så var det ju den här 50-års festen. Sandy eller Alexander som han egentligen heter ville bara ha en lugn och trevlig middag med familjen. Så det skulle han ju så klart få, OXÅ.  Vi samlas alla på en restaurang för att käka och ha trevligt.


Sandy, Dianne, Sofia, Davy, Claire, Greg och Sarah.


Sandy, Dianne, Sofia, David, Claire, Greg och Sarah.
Claire och Greg är Davys syskon. Sarah är Gregs fru.


Sandy och Dianne.
Davys föräldrar.



Jo, det blev en trevlig middag. Vi hade bildat en pakt och lurat i Sandy att jag skulle åka med flyget hem kl. 22 så vid åtta tiden skulle S & D köra mig till flygplatsen. Då skulle dom andra sitta kvar en liten stund och sen ge sig av hem till Sandy och Dianne för att fortsätta där. Så jag tog adjö efter konstens alla regler och vi for iväg till en lokal pub som dom hyrt utan att Sandy visste något. Där väntade ett femtiotal av deras vänner och släktingar för att fira den inget ont anande Sandy.

När resten av familjen är på väg hem övertalar Clair Sandy att dom ska ta en öl på puben innan dom kör hem och tveksamt går han med på det. Han vill bara hem och elda i sin födelsepresent. En utomhus eldstad. 

Om han blev överraskad?
Jo det blev han.


Några av S & D:s kompisar.
En tjej som jag just nu inte kommer på vad hon heter, Egg, G, Davy och Sofia.
Där var fler men att försöka fånga dom på bild samtidigt är ett hopplöst projekt :-)



 Det var en fantastiskt rolig kväll. Alla bara bjuder på sig själv och pratar, dansar och dricker öl. Tal blev det så klart oxå. Tal som inte lämpar sig för känsliga människor. Puben stängde halv ett och efter det for ca femton personer hem till Sandy och Dianne för efterfest. Klockan var strax över tre när jag kom i säng.
Idag lördag känns det som om jag är för gammal för att va uppe så sent, men igår var jag definitivt inte för gammal. Haha

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Marie!
Visade medlem K din blogg, han sa, men titta där är den ju å en liten suprise. Lugn som han är så bara myser han å små ler när han har läst färdigt din blogg.
Han är så Glad å så otroligt tacksamm att du har gjort detta för honom. Jag med förstås, med dricka den får han minsann göra själv..hihi.
Ha set gott så ses vi snart :)
Kramar
S & K