lördag 30 juni 2012

Woodlands Country Club!

Idag har jag varit i Örkelljunga och spelat golf. Jag har inte varit jätteförtjust i den banan innan, men jag börjar faktiskt ändra lite på min uppfattning. Den är riktigt fin och välskött och dom har lyckats bra med detaljer och finish. Att jag sen hade trevligt sällskap gör ju inte saken sämre. P, I och T var som vanligt underhållande var och en på sitt sätt ;-)

Klubbhuset är nybyggt och väldigt modernt. En balkong i anslutning till restaurangen där man kan sitta och kolla spel på avslutningshålet. P fick applåder för sin birdie på det hålet. Coolt.

Tydlig skyltning så man vet var man ska bli av.


Sidan om klubbhuset ligger en liten konstgjord sjö. Inget märkvärdigt kan man då tänka.
Men om man går lite närmare!


Så ser man att hela sjön är full med guldfiskar.
Roligt inslag som väcker uppmärksamhet.

Jaha, då var det tid att gå till första tee för dagens första utslag.


Helt ärligt kunde både P och jag skippat dagens första slag.
Men dom har fina tee skyltar.


Ett vackert golfhål.
Om man har riktigt bra ögon kan man se att min boll ligger ensam på green efter utslaget.
Och ni som inte ser det får helt enkelt lita på mig.


Behöver man tvätta bollen eller kasta lite skräp eller helt enkelt bara sitt ner en stund så finns det fina möjligheter till det.


En annan väldigt viktig sak på en golfbana är tillgången på toaletter.
Inga bajamajor här inte.


Vill man va lite kulturell så finns det möjlighet till det oxå.


Här är då ruinen. Ja jag kom inte närmare än så.
Just nu kom jag att tänka på att: Undra om det inte var här Anders Bagge gifte sig för några år sedan. Rätta mig gärna om jag har fel.


Här har jag kommit lite på efterkälken, men jag hann ifatt dom igen.


Anledningen till att jag blev efter var den här.
Jag var ju tvungen att stanna och kortgrafera denna lilla söta bäck.


Jag gillar tydliga skyltar!


På några ställe kunde man till och med sitta och vila under tak.
Fast vila är kanske inte rätt ord, vänta är mer rätt.


Och så kom där då ett sånt fullständigt onödigt skyfall på 10 min.
P och I står och kurar under paraplyet och jag tror dom smider planer.


T smider inga planer, han är glad i alla fall.


Ja det var en härlig runda.
 I vann som vanligt och jag blev sist. T roade oss alla med sina underfundiga funderingar om golfspelets tjusning och P höll sitt löfte att inte gnälla. Fast idag hade han vatt förlåten om han gnällt lite, för det var inte nåt flyt i hans spel idag.

Jag har sagt det förut men det tål att upprepas.
Tack snälla I, P och T för att ni tar mig med.




Inga kommentarer: