fredag 8 juni 2012

Tävlingen är avgjord!

Ja då är det dags att kora vinnaren av den mest prestigefyllda tävlingen på länge. Det har kommit in ganska många svar och de flesta hade både kluriga och intressanta förklaringar.

Jag måste säga att jag känner mig oerhört smickad av er tro på min klurighetsförmåga. Eller ser jag det som ett bevis på att det mesta jag gör och säger är helknepigt.

Nu var det dock inget klurigt bakom det här utan bara en rolig episod som hände.
Så här gick det till:

Jag kom gående vid en park och blir omkörd av en bil med flak. Den kör fram till några stora krukor och stannar där. Ur bilen kliver fyra stycken män som går bak till flaket och tar vars en planta, dom går fram till krukan och sätter dom där. sen går dom tillbaka till flaket igen och tar en ny planta och sätter i krukan. Dom traskar fram och tillbaka mellan kruka och flak tills krukan är full av plantor. DÅ börjar dom plantera blommorna tillsammans och när den krukan är färdig gör dom exakt likadant med de andra krukorna.

Det blev jättefint, men det känns inte som om det var speciellt effektivt.

Alltså är svaret på frågan FYRA skottar behövs för att planrera blommor i en kruka.

Två tjejer hade rätt svar och då tyckte jag att båda fick vinna.

Grattis Therese och hoppas att den smakar :-)


Grattis Ingela, jag hoppas att fånga dig på bild vid överlämnandet.


Tack för underhållningen som ni alla gav mig med era svar. Håll utkik det kanske dyker upp nån mer tävling framöver. Fast det kommer att bli svårt att toppa prisbordet  :-)



1 kommentar:

Anonym sa...

Gillar inte att se mig själv på kort men denna gång är jag glad att jag slapp porträtteras som en GOLFSPELANDE smile..!! Jag och golf är lite som han i sällskapsresan som kastar golfbagen i vattnet.... Skulle jag nog med gjort :) Åter tack, den var läskandes god och törstframkallande :0) /Tess