måndag 4 juni 2012

SISTA dagen!

Usch idag är SISTA dagen. SISTA Tesco besöket. SISTA fotbollsmatchen som jag kan se i sommar. SISTA natten hos S & D. SISTA promenaden. SISTA.........SISTA..........

Jaja, Skottland finns ju kvar och jag kommer tillbaka. Om inte förr så i september i alla fall :-)

Idag var där en musikkår eller nåt som trava runt i det lilla samhället där ängel S bor. Trummor och flöjtar verka va deras instrument.

Det lät inte jätte bra, men dom gick i takt och hade fina kläder.
Shieldhill Young Defender Falkirk

Idag följde ängel S med mig på min SISTA promenad. Vi gick en lagom runda på ca 10 km.


Härlig skogsstig med en massa fina bokar.


Så här glad är ängel S när hon får följa med mamma på promenad :-)


Vy över slätten och bergen.


Så klart måste det va med en SISTA kanalbild oxå.



Jag känner att jag har bara gott att säga om Skottland och dess invånare.
 Helt ärligt tror jag att jag inte klagat en enda gång.
 Därför tänkte jag att jag skulle va lite elak så här SISTA dagen.

Jag har en liten gåta till er. Bland dom som svarat rätt lottar jag ut en flaska IRN BRU.
OBS. Man måste svara på bloggen för att kunna vinna. OBS.
Det är jättelätt att göra, tryck på kommentar och om man inte har ett googlekonto så tryck på anonym. Skriv sedan ert svar och kanske nåt annat roligt och tryck publicera.
Glöm inte skriva ert namn så jag vet vem som vunnit. 

Här kommer gåtan:
Hur många skottar behövs det för att plantera blommor i en kruka?



Ja bit i den och glöm inte att skicka era svar till mig.

Vinnaren presenteras om några dagar och vill man inte va med på bild när man tar emot sitt pris är det helt okej.

Nu är det läggdags för SISTA gången i Skottland den här rundan.
På återseende / See you

12 kommentarer:

Anonym sa...

Ahh shit.... Nu vet jag ju inte om det är en kuggfråga eller har något fint underfyndigt svar.... Hjärnan går på högvarv men den brukar inte vara på g innan kl tio så det står still och jag kommer inte på något clever utan kör på bilden och svarar helt sonika 4 :) ahh vad irriterande att jag inte själv är lite underfyndig.. Och vinner gör jag aldrig, knappt på vinst varje gång, så pleeeeease, I'm down on my knees, begging you please!!!! /Tess den inte så morgonkluriga

Anonym sa...

Ps; nej jag räknade inte med ev hjälp från din sida för du är ju inte skotte....än iaf..... :) /Tess

Nenny sa...

Jag tror på 5. Tror det sitter en gul skotte nere till väster också nämligen.
:)

Anonym sa...

Nja, Marie vad skall man svara..... :) en liten utmaning!
Knut säger att det behövs bara en skotte för att plantera ett skott å en kruka :) Å jag säger 6 st för det är vad jag ser på bilden. Hmm, vad är rätt eller bägge är fel?
Vi får väll vänta å se...... :)
Ha det bra, så ses vi snart
Kram
Sofie & Knut

Anonym sa...

Jag gissar på fem (5) st skottar. Tanken är att en av dom är övervakare eller liknande
//Mia

Anonym sa...

Två. En som håller i plantan och en som skottar jord. /Kram Eva

Anonym sa...

Jag tror det är en ordlek med verbet skottar. Så jag säger 1.

/Hampus

Anonym sa...

Det behövs en skotte till att plantera ett skott som växer och får sidoskott, när dessa skotten växt upp och får egna skott måste den första skotten plantera om de nya skotten och är det då vinter måste skotten först skotta innan skotten kan plantera de nya skotten, samtidigt måste skotten akta sig för att bli träffad av skotten från gevären som skottarna som vaktar skotten mot fåren använder, så många skott(-ar) blir det!

Anonym sa...

Jag misstänker att de är 11 st skottar./ Kicky

Anonym sa...

Det behövs bara en skotte för att plantera blommor. De sparar på arbetskraften. Din bild har egentligen ingenting med gåtan att göra. /Hälsningar Åsa i S-tälje

Anonym sa...

Jag gissar på 4 :)
kram Ingela

Anonym sa...

Det behövs inte någon skotte för att plantera en kruka med vackra blommor. Planteringen kan ju vem som helst göra - Marie Du t.ex!

Hälsn
Brita O