onsdag 15 januari 2014

Jo men det rullar på!

Det händer inte något revolutionerande i Skottland. Dagarna rullar på och jag har inget särskilt att rapportera.
Idag bad jag chefen om en lapp för att kunna lägga in om semester. Då talade hon om för mig att jag har tre dagar kvar att ta ut. De måste plockas ut innan den siste mars annars bränner dom inne. Jag blev förvånad att jag faktiskt hade några kvar för jag tycker att jag har varit ledig jättemycket. Men, men det gör inget, jag ska säkert kunna hitta på något att göra och få betalt när man är ledig är ju inget jag är van vid. Vid närmare eftertanke är jag inte van vid att få betalt när jag jobbar heller. Åtminstone inte för ett och ett halvt år sedan :-)

Så här långt vet jag i alla fall att det blir ledighet tredje till sjätte april, då blir det Sälen och bröllop mellan Frida & Stuart.
Sen igen den sjugosjunde april till åttonde maj, då får jag besök och det blir massor med golf och vandring.
Och den fjärde juni till elfte juni blir det Sverige igen för då tar finaste systerdotter Ida studenten.

I går hade jag och Zoey en bus förmiddag innan jag körde till jobb, och i morgon har vi en heldag tillsammans.

En bedårande huligan!


 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är bara att sätta sprätt på dina 3 semdagar, tror inte du har något problem med det:)Hoppas du hade en bra med den lilla huliganen Kramar Yster

Anonym sa...

Tur eller skicklighet att du frågade om semestern? Kass om dagarna frusit inne, tycker jag. Ha det bra på semestern! Kram från kusin Eva