tisdag 7 januari 2014

Ring ring!

06.35 i morse ringer min telefon. Det är Jeni, min chef, som undrar om jag kan köra ner och öppna på jobbet för Gavin har försovit sig. Okej, då gör jag väl det. Upp och i kläderna, ut i bilen och framme på jobb en kvart senare. Vi öppnar 06.30 så det var inga glada medlemmar som stod där. Fast jag tyckte att jag var riktigt snabb med tanke på att det tar mellan åtta och tolv minuter att köra till jobb för mig. Antar att det tog åtta idag hehe.
Nåja Gavin dök upp så småningom, han bor i Glasgow och han har ca 45 min körning, så då körde jag hem igen och käka frukost. Skulle egentligen börjat halv ett till nio idag, men börjar inte förrän tre istället. Skönt.
Nu har jag just kommit tillbaka efter en promenad med Frida & Si i regn och blåst. När jag nu sitter och skriver detta visar Skottland exempel på "skotskt väder" Solen skiner och inte en droppe regn faller. Men, men, det är inget att gräma sig över för om en halvtimme regnar det antagligen igen :-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Omväxling, anpassning, flexibilitet, positivt tänkande.... Bra ord att förstå i Skottland verkar det som :)
Kram från kusin Eva