tisdag 21 januari 2014

Upprepning!

Promenad och bio!
 
Man skulle kunna tolka det som att jag inte gör något annat än att promenerar och går på bio. Det stämmer att jag gör det ofta och gärna, men jag hittar på andra grejor också.
Fast det känns som om det inte är så mycket att skriva om.
Jag jobbar ju såklart. Men det rullar på där utan skandaler, just nu i alla fall. Det mesta som händer där är mest sånt som kan uppfattas som skryt och självgodhet om jag skriver om det.
T.ex att innan vattengympan igår fick jag ett äpple av en av mina deltagare med orden: 
- An apple to the teacher. Hopefully that makes you kind, so you will treat me nice on the class.
Ja vad svarar man på den?
- This teacher do not accept any bribes.

Jag läser en del, skriver lite på min bok. Men just nu har jag fastnat lite på den så jag lägger den åt sidan en stund. Jag tränar ganska flitigt just nu, har varit lat alltför länge. Jag planerar för våren, sommaren och höstens aktiviteter och vandringar. Herregud, vad det finns många ställen jag vill till. Sen har jag börjat sticka igen, jag blev supersugen på det för ett tag sedan och for iväg och köpte garn och stickor. Jag hade massor av sådant innan, men det asade jag ju såklart inte med mig. Nu är garn superbilligt så det kostade inte en förmögenhet att handla nytt. Bildbevis kommer så småningom.

Här är i alla fall garnet så länge :-)
 
 
Promenad och bio skulle ju det här inlägget handla om.
Jag, Frida och Si körde ner till Falkirk och till det området där vi bodde tidigare (förr i tiden). Ingen av oss hade varit där på länge så det var riktigt kul att gå den mysiga rundan som jag gått så många gånger tidigare.
 
Ett grässtrå i vassen!
 
 
Bio blev det sen. Senaste gångerna jag varit på bio har dom visat en trailer för " The wolf of Wall Street " då har jag tänkt att den filmen behöver jag i alla fall inte se. Den verkade inte vara något som tilltalade mig. Sen hörde jag att den skulle vara så himla bra t.o.m. någon som sa att det var den bästa film de någonsin sett. SÅ, jag föll för trycket och andras åsikter och gick och kollade på den idag.
 
 
Vilken jäkla tur att jag har mitt biokort.
Det här var, enligt mitt tycke, en av de sämsta filmerna jag sett under min tid som biokortsinnehavare. Dock ska jag ge lite beröm till Leonardo DeCaprio, han spelade sin roll riktigt bra. Men tyvärr hjälpte inte det. Det hade varit riktigt surt om jag hade lagt några pengar på den här filmen. Lååååång var den också, nästan tre timmar av mitt liv som jag inte kan få tillbaka.
Men å andra sidan så har jag ännu en gång fått bekräftat för mig att:
 
" Lita på din intuition och skit i andras åsikter "
 


 

1 kommentar:

Anonym sa...

Tre timmar på bio - då får det vara en riktigt bra film och välstoppade stolar. En av de senaste vi såg var Philomena - inte så lång men definitivt sevärd samt grundad i en verklig historia - sådana gillar jag. Så även Monica Z - filmen om Monica Zetterlund men den visas väl inte i Skottland - kommer kanske snart på DVD. Lycka till med stickningen
Hälsar
Eva C