måndag 21 juli 2014

Blommig kvällspromenad!

Efter att ha jobbat mellan 06.00-16.30 var det superskönt med en kvällsrunda. Även i Skottland har vi just nu sommar värme och sköna dagar och kvällar. Efter den riktigt usla bilden på mig och Si härom dagen tänkte jag visa er lite bättre bilder. Ett par riktigt lyckade (om jag får säga det själv).

Den mysiga skogsstigen.

Vit dill krona.

Gul prästkrage.

Doften av nyslaget hö är obetalbar.
Ja, om man tål det förstås. Men turligt nog så gör jag det. 

Vit smörblomma.

Skottlands nationalblomma, den stolta tistel, är som allra vackrast nu.


Öppet landskap.

Där det är öppet landskap, där finns det kor eller får.
I dag var det kor.
Där det finns kor finns också blindknaggar, så det blev en snabb bild och sedan kvickt iväg. Trots att jag snabbade mig så blev det ändå två bett. Ohyra!

Ett hav av rallarros. Dom lyser lång väg där dom står.
Har ni någon gång stannat upp och tittat närmare på hur varje blomma ser ut?
Om inte så rekommenderar jag er att göra det nästa gång ni ser en.
De är väldigt fina.


Se upp för humlor bara, för de gillar också rallarrosen :-)

Jag sparade bästa bilden till sist.
Inte konstigt att dom lyser lång väg. 
Flera nyanser av lila.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Superfina foto yster!! Kram :)

Anonym sa...

Den kameran är bra!
Men det räcker inte att ha en bra kamera, fotografen måste också ha bra blick för bilden. Och det har du. - Fina bilder. Tack för dem och för alla andra fina bilder du förser oss med.
Kram från kusin Eva