söndag 20 juli 2014

Regnpromenad och bokläsning!

Igår kväll tog jag och Si en promenad i regnet. Det var riktigt skönt för fast att det regna var det ändå 18 grader varmt och det är varmt i Skottland :-) 
Jag försökte ta en Selfie på oss, det gick sådär.

Det regna som sagt och jag skulle ju snabba mig.
Hade bara min mobil att ta med och den är inte så bra till selfies. 
Jag hittade några jättefina vildhallon buskar och stannade där för att plocka några. Si som alltid springer före blev fundersam varför jag tog sån tid på mig och kom galopperande tillbaka för att kolla upp varför jag dröjde. Jag gav honom ett hallon och tänkte att det där spottar han ut. Men nädå, han ville ha fler och till sist satt han och pep sidan om mig när jag inte plockade fort nog. 
Knasiga hund :-)

Nu har även jag läst "Femtio nyanser" böckerna. I alla fall två av dom. 
Dom har sålt i över 150 miljoner exemplar och är översatta till 50 olika språk.
VARFÖR??????
Ja, jag har ingen aning!
Dax för hakutstickning igen. Detta är min åsikt.
Dom är superdåliga, till och med sämre än Danielle Steels böcker. 
Men men, jag har antagligen fel, har dålig smak, är obildad, är inkompetent till sådana bedömningar, förstår inte det fina i kråksången eller hur man nu vill uttrycka sig. 
Men en sak kan man i alla fall säga om böckerna.
Verklighetsflykt i några timmar, ja då fyller de sin funktion.
Men jag vill ha lite mer från böcker än så. 

Konstigt att jag alltid sågar sånt som miljoner andra gillar. 
Hm, det är kanske mig det är fel på :-) 

Äsch, jag hakar inte upp mig på det utan håller mig till mitt för tillfället mest populära ordspråk. 

" Jag säger inte att jag är perfekt, men ibland skrämmer det mig hur nära jag är"

  

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha, jag har visst missat 50 myanser-böckerna, men tänker också att jag ofta hamnar i att inte riktigt alltid gilla det miljoner människor verkar gilla. Men sen tänker jag att vi är ju faktiskt flera miljarder människor på jorden och dessutom tycker jag att det är ok att man är udda. Fortsätt du att vara så nära bäst man kan komma :)
Kram från kusin Eva