onsdag 16 juli 2014

Jaha, då var det dags igen!

Ni som följer mig någorlunda regelbundet har säkert läst att vi har ganska stor omsättning på personal på jobbet. Vi är 9 stycken i vårt team.
1 Manager
1 Members adviser
3 Receptionists
4 Fitness instructors
Man kan tycka att det inte borde vara så himla svårt att hålla teamet någorlunda intakt. I oktober har jag jobbat där 2 år och sedan jag började har hur många som helst kommit och gått. Det är bara managern och en receptionist som varit där längre än vad jag har. Hur tokigt är inte det?
Nu är det alltså tid igen och som vanligt så är det instruktörerna som ska bytas ut. (Dock inte jag) En av killarna ska börja plugga i Edinburgh och ska flytta dit. Han har varit anställd i 5 månader. En annan går fortfarande på sin provanställning (3-mån) men har redan fått många tillsägelser och varningar för att han inte sköter sitt jobb. Så han får antagligen ingen fortsatt anställning när hans provtid är ute. Den tredje fick idag möjligheten att välja på att säga upp sig själv med omedelbar verkan eller bli uppsagd med omedelbar verkan. Han har varit anställd i 6 månader.
Alltså, jag fattar inte hur det kan vara så svårt att sköta sitt jobb. Vi instruktörer har det hur bra som helst. Vi ska serva medlemmarna med introduktioner, göra program till dom, hålla klasser, göra pool tester varannan timme, städa, sköta tvättningen av handdukar och bistå receptionen när dom behöver hjälp. Ett fritt jobb där vi kan styra ganska mycket av vår dag själv, Visst ibland är man fullbokad och hinner knappt andas, men det är ju därför vi är där. För att finnas till hands för våra medlemmar.

Som sagt: Hur svårt kan det va?

Inga kommentarer: