fredag 11 juli 2014

Full vecka i Sverige och full vecka i Skottland!

Det är nästan 2 veckor sedan mitt senaste inlägg. Illa mycket illa. Men jag har giltigt själ till det.
Ingen dator i Sverige och att blogga i mobilen är helt hopplöst så det har jag skippat för länge sedan. Dessutom har jag inte internet i min telefon, bara om jag är någonstans med WiFi.
Nåja nu är jag här igen och ni ska få en summering av de senaste 12 dagarna.

Ett besök på GeKås med bästaste storasyster.

Jag handlade en papperskasse och i den hamnade bara viktiga saker som 2 st Alfons Åberg böcker, DVD boxen Game of Thrones de tre första säsongerna och Plopp :-) 

Ida och Totto i täten för hela långa raden. 

Fika med mor!

Lite målning hos favorit sonen. 

Grillning med sonen.


Sonen.

Tja, sen har jag hunnit med att träffa en kusin och moster. Flyttat möbler och lådor. Varit på IKEA, Hemtex, Åhlens, Jysk, Hornbach, Ekeby Möbelaffär, Möbelkompaniet i Åstorp, OJ i Åstorp och kanske någon mer stans som jag inte kommer ihåg just nu. 
En vecka går fort och strax är det dax att åka hem igen.

Mitt Boarding Card.
Ytterplats vid gången är inte mitt favoritsäte direkt. 
Där är trångt för fötterna och ett himla rännande i gången. 
Måste man verkligen gå på toa på en flygning på en och en halv timme? 
Ja jag vet att det finns de som måste, men halva flyget har väl knappast inkontinensproblem. 
Ops, vem bjöd in gnällspiken Marie?

Hemma igen så rullar dagarna på.
I måndags började jag på engelsk undervisning som jobbet ordna. Det var jag och sju polacker. Varav tre av dom behövde polsk tolk för att kunna va med. Jag är på en helt annan nivå än dom, men läraren verkar väldigt bra och ska ge mig uppgifter som passar mina kunskaper. Sju veckor till är det så det ska bli spännande att se hur det artar sig. 

Några promenader med Zoey har det blivit såklart.
En dag träffade vi på några kor i en hage. 
Zoey och en ko hade glotävling. 
Ingen vann för efter fem minuters gloende tröttnade jag och fick dra Zoey därifrån.
Sofia brukar säga att Zoey kan stirra som bara Skandinaver kan :-) och hon har helt rätt, hon kan verkligen stirra den lilla damen. 

I onsdags hjälpte jag Sofia att bada Zoey. 
Hon kan verkligen konsten att se ynklig ut den lilla ruggugglan.

Men sen när hon är fönad och borstad då spatserar hon gärna omkring och visar hur fin hon är. 

Igår kväll var det biodax med Sofia.
Vi såg Walking on Sunshine, en romantisk komedi musikal med musik från 80-talet.
Inte särskilt bra film men bra musik i alla fall. 

Idag har jag bakat mitt fröbröd. 

och rostat min granola. 

Nu ska jag gå och steka mig en Haddock filé och ungsbakade grönsaker.




Inga kommentarer: