tisdag 9 september 2014

Har ni hört?

* Tiden bara rinner iväg!
* Tiden går fort när man har roligt!
* Tiden bara svischar förbi!
* Tiden går fortare ju äldre man blir!
* Tiden går fort när man är lycklig!
* Tiden ..............................!
* Tiden ........................................!

Ja jag skulle kunna fortsätta en bra stund till, men jag tror ni uppfattat budskapet:

TIDEN GÅR FÖR FORT!!!!!!!!!

Idag har jag bott 2 år i Skottland. TVÅ ÅR!
Det är detsamma som 24 månader eller 730 dagar eller 17 520 timmar eller 1 051 200 minuter eller 63 072 000 sekunder eller?

Inte en enda av dessa 730 dagar har jag ångrat att jag flyttade. Det är klart att jag saknar min påg, mina föräldrar, min syster och mina vänner. Men ingen är ju längre bort än ett telefonsamtal eller en flygresa på drygt 1 1/2 timme.
Här har jag en fin liten lägenhet, ett jobb som jag trivs med, arbetskamrater och vänner. Mina töser och svärsöner, mitt underbara barnbarn, två goa hundar, ett barnbarn till på väg och sist men inte minst viktig. Jag är frisk och mår bra i både kropp och själ.




1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis till dig som kommit rätt - tiden går eller tiden kommer? Ett är säkert - det snurrar fortare med åren men viktigast är att fylla sin tid med ett vettigt innehåll och det verkar du absolut göra - grattis också till ett nytt barnbarn på väg - livet är underbart!

http://sv.wikipedia.org/wiki/Tid

Lycka till med kommande tider
Hälsar
Eva C