torsdag 4 september 2014

Ketchupflaskeffekten!

Först kommer inget, sen kommer inget, sen kommer tre saker på samma dag :-)

Det var ett tag sedan jag va på bio, så idag var en bra dag för det.

Lucy!
En ganska konstig film.
Action-thriller var beskrivningen, men nja det stämde inte riktigt tycker jag. Visst är där en del action i den och visst thriller, om man med det menar: Oförutseende och obegripbart. 
För mig kändes det mer som om den var full med dolda budskap som t.ex. Hur gick egentligen evolutionen till? Vad skulle hända om vi människor började använda mer av vår hjärnkapacitet? Är vi verkligen den smartaste varelsen på jorden? 
Nåja, nu är ju inte jag analysernas mästare så jag väljer att säga: 
En film okej att vänta på tills den kommer på DVD, inte riktigt värd en biobiljett. 



Jag hittade de här grabbarna i min trädgård idag.
Muren på baksidan håller på att vittra sönder så den ska bytas och nytt staket ska upp. Jag ser fram emot det så jag kan börja använda min lilla trädgårdstäppa. 


Idag var där ett trevligt reportage i Falkirks lokala tidning. 
The Falkirk Herald

Känner ni igen Sofia och Lance?
Vill ni läsa reportaget så klicka på länken.

Ja där fick farmor/mormor Dianne näbben full :-)


1 kommentar:

Anonym sa...

Vad häftigt med så många barnbarn på en gång - kul med jämngamla kusiner - du har väl också tre - men två är fyrbenta!
Hälsar
Eva C