torsdag 25 september 2014

På mitt jobb kan vad som helst hända!

Jag jobbade kväll igår 16-22.30. Det är inte så ofta jag gör det nu för tiden. Men igår var jag glad att jag gjorde det annars hade jag ju missat en höjdare.

Jag hade varit i gymmet och fyllt på pappershanddukar. I dörren på väg ut från gymmet möter jag en kille.
- Can I have a look, säger han.
- Självklart kan du det Jesper, svarar jag artigt.
- Va, en svenska här, det hade jag inte väntat mig, säger han och sträcker fram handen för att hälsa.
- Har du varit här länge, fortsätter han.
- I två år, säger jag och tillägger Är du här för Ryder Cup? (korkad fråga, men nått måste jag ju säga)
- Ja, jag ska sitta som expertkommentator, svarar han.
- Vad kul. Tänkte du ta ett träningspass i gymmet?
- Ja, jag tänkte det, ska bara byta om så kommer jag ner sedan, säger han väldigt artigt.
- Okej, då ses vi senare.
- Ja, hej så länge.

Alltså! JAG har skakat hand och pratat med Jesper Parnevik :-)

När han sedan tränat färdigt och gick sa han.
- Hejdå, vi ses i morgon.

Antagligen gör vi inte det för jag är ledig torsdag, fredag och lördag. Bara inne en timme i kväll för att köra en core klass. Trolighetschansen för att han ska dyka upp just då är minimal. Men vad gör det, jag har i alla fall både pratat och skakat hand med Jesper Parnevik.

Nä jag har inget bildbevis. Det är liksom inte riktigt min grej att fråga om det. Ni får helt enkelt tro mig.

Någon timme senare när jag hade en medlem inne för ett programupplägg kommer Malcolm rusande.
- Marie, du får ta hand om receptionen, en unge har kräkt i poolen.
- Okej.
Så jag avbryter tillfälligt med medlemmen och vaktar receptionen medan Malcolm öser kräk ur poolen och städar. Jag lämnar gärna det jobbet till honom :-)

Självklart stänger vi poolen när det händer. Öser i massor med klorin och sedan är den stängd för minst 8 timmar.

Kul när det händer saker, då blir tiden inte så långsam haha.


1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis! Vad kul! Han verkar vara en trevlig person.
Hälsar
Eva C