lördag 6 augusti 2011

Fattade beslut!

Nu har jag bestämt mig för att nästa år ska jag vandra längs kanalen från Edinburgh till Glasgow. Det är en sådär ca 15 mil. För att det ska bli verklighet bör jag nog öva lite tror jag. Det är nog inga problem med att orka, jag har inga bekymmer med att gå en 4-5 timmar. Det är övernattningarna som jag behöver öva på. Då är ju frågan: Ska jag öva på gräsmattan hemma, eller i vindskyddet borta på Elvdalen eller uppe vid scoutstugan på söderåsen eller......jag behöver ju oxå öva på att göra upp eld och tälja pinnar. Fast dom två sakerna är nog inga problem heller, jag har ju både eld- och knivbevis sen scoutåren :-) Sen kanske jag ska öva på att bära en lite tyngre packning, att packa ryggsäcken rätt. Jag behöver nog köpa nya skor och en ny ryggsäck oxå. Funderar på om jag ska ta stavarna med, ja inte för skidåkning då alltså. Jag är inte så förtjust i längdskidåkning, trillar bara i nedförsbackarna. Hmmm det är nog bäst att jag börjar göra upp en plan för mina övningar innan det blir för kallt att övernatta.

Jag var inne på turistbyrån och köpte en karta över Skåneleden, ska nog börja med att kolla på den.

Fortsättning följer. Over and out.


4 kommentarer:

Nenny sa...

Ja skåneleden kan vara bra övning. Vi var ett gäng som gick där när vi gick i skolan. 2 övernattningar i vindskydd. Vi täljde en boll som vi hade kul med och en av killarna såg en kossa utanför sin hage när vi hade gått och lagt oss. Vi var till och med med i tidningen då vi stötte på en reporter. Haha.
Annars funkar säkert gräsmattan också.
Kram kram

Eva sa...

Har du kollat om det finns kanalbåtar att hyra? Det finns det på andra engelska, förlåt brittiska, kanaler. Då får du ju någonstans att sova också. -Annars ska jag ha lägerskola med fyrorna och femmorna, ca 50 barn, 31 aug-2 september. Vi ska sova i militärtält. Duger det så kan du få vara med.
Kram från kusin Eva, som hejar på ett bra initiativ.

Anonym sa...

Är inte så hemma i skåneleden med vandrat
mellan torekov och båstad och det var väldans fint:) vi valde att bara för att dra ut på det övernatta vid vattnet nedanför norrvikens trädgårdar. Läääskigt med minst en mördare som smög omkring utanför tältet. Minst..... /tess

Anonym sa...

läste visst det andra inlägget först. Så ända till Glasgow är den nya planen? hehe...du är ju helt galen! Där ligger ett par större ryggsäckar i bastun som du kan öva med =)

Kram/Sofia