lördag 27 augusti 2011

Årsbästa!

Så här i starten på friidrotts VM passar jag på att slå mitt årsbästa. Jag har idag spelat min fjärde runda golf denna säsongen. Det har inte hänt sen 2008 att jag spelat mer än tre rundor per säsong, och minst en till ska det bli innan klubborna stoppas undan. Corpus har ju sin fantastiska tävling den 11/9 " Corpus Super Master Champ" och den tänkte jag vinna :-) Några bilder blev det idag när jag och ängel H krossa Perstorps fina golfbana. Dock ej golfbilder, utan lite exempel på natur upplevelser som man kan hitta om man bara ser sig omkring lite. Bilderna är tagna med mobilen, därav kvaliteten.

En söt liten flugsvamp, kan man hitta.


Jättebalsamin, det framgår inte riktigt på bilden men dom är ca 3 meter höga.


Lila ljung, fantastiskt vackert.


Rönnbär i stora klasar.


Jordgubbar. Den mycket unika vildväxande höstsorten som heter Sockersöt.


Sen finns det massor med saker som kanske inte räknas till himmelska naturupplevelser, men nog så viktiga för en golfspelare.

En bajamaja kan va en välkommen syn.


En papperskorg, en bolltvätt och en bänk att vila sig på.


Ej heller att förglömma ett ställe att kasta alla brutna peggar på.


Vilda fyrbenta svin göres sig icke besvär att beträda golfbanan. Men konstigt nog är där inte samma förbud på en del tvåbenta tama svin.


Vy från 17:de hålet.

Ja det var en riktigt skön runda och inte en droppe regn fast att det åskade och regnade en timme innan vi skulle spela. Tack för sällskapet ängel H.





.




1 kommentar:

Anonym sa...

Okej tredje gången gillt! Jag lyckas ta mig igenom texten!! De andra gångerna kom jag till fjärde rundan golf sen zzzzzzz...... Och tänkte ahh nytt årsbästa med fyra rundor golf.., ja blir ju lättare att sätta årsbästa på detta vis ;) då blir det ju åter årsbästa på er golftävling!! Skämt åsido man får be att gratulera!! /tess