torsdag 4 augusti 2011

Politiker, ja det är väl nödvändigt!

I eftermiddags kommer kommun politiker B tillsammans med en kollega gående utanför Corpus. Flaggan om att tebutiken är öppen hänger ute och dörren är öppen. Han stannar utanför och säger till sin kamrat
- Se, en tebutik minsann. Kul med något nytt i Klippan.
Han kliver in, sträcker fram handen, hälsar och presenterar sig.
- Jaha, säger han. Så här har öppnat en tebutik, va trevligt.
- Ja visst, den är alldeles nyöppnad. Den har snart funnits i 4 år, svarar jag med en viss sarkasm i tonen.
- Ojdå, det visste jag inte. Då är det alldeles nytt med flaggan, för den har inte hängt där innan.
- Jodå, den hänger ute varje dag, svarar jag.
- Men då kan ni inte ha marknadsfört er speciellt bra, kläcker han ur sig.
- Tja, vi har haft flera annonser i NST och Söderåsjournalen, svarar jag.
- Jasså, ja det är väl så med sånt som inte intresserar en, det lägger man inte märke till.
- Nä, är man inte intresserad av det som finns i Klippan så bryr man sig kanske inte, säger jag "lite" irriterat.
Nu börjar han fatta att det är en ganska pinsam situation som han försatt sig i, så han försöker släta över sitt misstag genom följande intelligenta kommentar.
- Ja jag får väl tala om för min hustru att det finns en tebutik i Klippan, då behöver hon ju inte fara in till Ängelholm för att gå i en sån affär. Hon dricker te, men det gör inte jag.
- Det var väl en bra idé, tycker jag.
- Men, fortsätter han, uppenbarligen glad åt att kunna släta över sitt misstag,
- Se till så hon inte köper för mycket bara.
- Nähä, varför det, undrar jag förvånat.
- Nä då blir där mindre att handla kaffe för, ler han och tycker att han är riktigt rolig.
Det tycker emellertid inte jag som börjar bli riktigt irriterad. Jag kan inte låta bli att gå till anfall och säger.
- Så du tycker att det är onödigt att gynna den lokala handeln då?
Han slipper dock svara på det för hans kollega har upptäckt faran och rycker in och börjar fråga om träningskort och medlemsavgifter. Det var bra gjort för annars skulle jag nog sagt ett och annat som kanske inte var så lämpligt att yttra.

Hmmm en ganska smart kille den där andra, han kanske skulle passa på den stolen som politiker B sitter på.

Nåja, det är väl inget att hetsa upp sig för antar jag. Politiker är väl oxå människor. Eller i alla fall några av dom. Jag vet två åtminstonde :-) Medlem J och medlem H. För dom gillar jag som människor inte som politiker.

2 kommentarer:

Nenny sa...

Ja politiker är ett helt eget släkte... även om de också är människor...
kram kram

Anonym sa...

Tack-tack !!! /Politiker "H" =)