fredag 19 augusti 2011

Yiiihaaa...eller kanske inte!

Alltså jag kan inte bestämma mig om jag tycker det är toppen eller inte. Jag brukar inte va en velpotta, men just nu är jag det. Medlem TS kommer till Corpus glad ihågen och ger mig en postitlapp.
- Titta Marie vad jag har hittat till dig, hojtar hon.
- Vad är det här, säger jag och tittar på lappen.
- Men Marie ser du inte.
- Jo, här står en webadress det ser jag, säger jag förvånat. Men vad är den till?
- Jo, säger hon medan hon nästan spricker av upphetsning. Nu kan du köpa den där drycken i Sverige.
- Vilken dryck, undrar jag och fattar fortfarande inget.
- Den där som heter så konstigt, den som du köper i Skottland.
- Va, menar du IRN BRU, säger jag och ler med hela ansiktet.
- Ja just den, nu kan du köpa den i Sverige.
- Wow, det trodde jag inte var möjligt, säger jag förvånad.
- Jo, men det är det. Så nu kan du dricka den i Sverige oxå och samtidigt tänka på ängel S och skotte D.

Jag kollar på hemsidan som hon gett mig och konstaterar att det finns 3 engelska butiker i Sverige som säljer typiskt engelska produkter. Stockholm, Göteborg och Malmö och dom har även en webbutik där man kan beställa ifrån. Fast det slår jag ur hågen medetsamma för det skulle bli svindyrt. Att åka till Malmö för att handla IRN BRU skulle inte heller bli speciellt billigt. Hmmm och dricka IRN BRU på hemmaplan skulle nog inte va samma njutning som i Skottland.

Ja men va bra, då har jag bestämt mig. Jag ska inte beställa på nätet och inte heller åka till Malmö.

Va bra det känns att bestämma, bekant på nåt vis :-)

Men tack medlem TS för att du tänkte på mig.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt!! Men nej när det är lättillgängligt, nåväl hyffsat iaf, är det inte lika speciellt... När jag var i England i ungdomens glada dagar fastnade jag för malteser som inte fanns på hemmaplan.. Hittade dem i den engelska butiken när jag var i Sthlm och ville köpa en hel spann... Nu finns det i alla affärer och jag äter dem aldrig... Så stå på dig!! Men skönt att veta om det skulle knipa i IRN BRU tarmen och för alla oss som undrar what the fuzz is about :) /tess

tres sa...

Skulle suget NÅGONGÅNG bli för stort, så vet du var det finns iaf! :) Men det är nog som du säger, det är nog absolut bäst i Skottland hos ängeln S och skotte D! :) KRAM!