torsdag 13 oktober 2011

Jämlikhet?

Jag följer sällan nyheter på TV eller radio, bläddrar bara som hastigast i tidningen då och då. Kollar i stort sätt aldrig på aftonbladet eller andra nyhetssidor på nätet. Kort sagt jag är fullständigt oupplyst vad gäller händelser runt omkring mig.
Men det hindrar inte mig från att ha åsikter om saker :-)

Vad jag förstår så är socialdemokraternas ledare i blåsväder för att inte ha betalt sin hyra eller nått sånt. Jag gick förbi TV:n igår när T hade nyheterna på och dom pratade om det. Då hör jag att han har fullständigt stöd från sina partikamrater och att hans förtroende bland dom inte har skadats. Haha tänker jag, sicket skitsnack. När Mona Sahlin köpte toblerone och lite till, blev det ett jäkla väsen och hennes partikamrater sågade henne. Ungefär likadant tror jag att det var för Gudrun Schyman när hon klanta till det.

Jag försvarar inte deras beteende på nåt vis. Men. Och ja, jag borde kanske inte säga nått när jag inte är speciellt insatt. Men. Jag tror inte på fullständig jämlikhet och vill inte ha det heller. Men. Gör man samma prestation ska man behandlas lika och bli lika lönad.

Jag kommer säkert att bli tillrättavisad av mer insatta personer men det är helt ok.

" Vi kommer att ha jämlikhet den dagen då en kvinnlig medelmåtta befodras lika fort som en manlig medelmåtta"

3 kommentarer:

Nenny sa...

Jag röstar nog blankt nästa gång. Har inget förtroende för politikerna.

Anonym sa...

Nenny; så länge man iaf utnyttjar sin rösträtt, blankt eller något parti, är det viktigaste!! För det är en viktig gåva vi har som inte är alla förunnat... Jag röstar på vad jag tror är bäst för mig och min familj, inte vad jag tror är bäst för grannen, vännen, fattiga eller rika.....
Marie; jepp, jämlikhet inom rimliga och vettiga gränser!! Vi är olika av en anledning och så ska det väl få vara?!
Nä detta kan jag tjaffsa krin foreveeeer så jag lägger ner innan jag kommit igång :0) Love, peace and understanding?! /Tess

Jan Olof sa...

Trist med dessa affärer, det drabbar ju alla som sysslar med politik. Och tro det eller ej, de flesta av oss är hederliga. Jag är ingen feminist men jag håller helt med dig. Vi har betydligt mindre tolerans med felande kvinnor. Minns kulturministern som fick avgå efter två veckor i oktober 06. Hon hade inte betalt sin tevelicens innan hon blev politiker...