söndag 9 oktober 2011

Shoppa!?!?!

Shoppa är ett konstigt begrepp, eller ska man kanske säga företeelse eller agerande. Jag letade upp vad ordet betyder och hittade följande: Shopping = Gå omkring i butiker och rota igenom varor utan att köpa någonting. Shopping är ofta en stressande och ångestbetonad fritidssysselsättning.

Jag shoppar i stort sätt aldrig, jag tycker inte det är roligt. Men däremot kan det hända att jag handlar, vilket inte händer speciellt ofta. Just nu borde jag handla mig en ny vinterjacka, den jag har nu, har jag haft i 4 vintrar och dragkjedjan funkar dåligt. Dessutom har jag ärvt den av ängel H. Jag borde oxå handla mig ett par nya jeans, jag har två par men båda har hål i baken. Antagligen, troligen kommer jackan att tjäna mig en vinter till och förmodligen kommer jeansen att hålla några månader till och då är det ju vår och jag har klarat mig en vinter till :-)

Vid närmare eftertanke inser jag att det kommer nog inte att handlas nåt för min del i vinter Om jag är försiktig med dragkjedjan och inte gör några häftiga rörelser i jeansen. Ja då fixar jag denna vintern med.

Jag har min egen definition på ordet shoppa:

"Shoppa är att köpa saker man inte behöver, för pengar man inte har, för att imponera på människor men inte tycker om"

Inga kommentarer: