lördag 1 oktober 2011

Lördagstankar!

Jag älskar ordspråk eller talesätt som är tydliga, där budskapet inte går att missa. Jag vaknade i morse kvart i sex och kunde inte somna om. Det jag börjar fundera på då är just tydliga talesätt.
 Att min hjärna börja fundera på det är medlem J:s fel :-) hon sa nåt så klokt igår som " Det du inte vet har du ingen aning om" Ja men va fasen kan det bli tydligare eller?
Jag var tvungen att gå upp och skriva ner allt som dök upp i hjärnan och det var inte lite det. Och eftersom jag inte vill plåga er alla med en massa kloka talesätt på en gång, så kommer jag att ge er ett om dagen framöver. Eller de flesta dagar i alla fall.

"Skjut upp saker till morgondagen, så behöver du inte göra dom idag"

Nu ska jag gå en runda i det fina vädret, papper och penna åker med. Jag får alltid så många konstiga tankar när jag är ute och går.
Äsch ni får en till, bara för att det är lördag :-)

"TV är det enda sömnpiller som man tar genom ögonen"