fredag 7 oktober 2011

Kom ihåg ditt minne!

Alltså jag har bekymmer med mitt kom ihåg eller minne, fast det är kanske samma sak. Två gånger idag har jag satt mig vid datorn för att kolla nåt på internet och båda gångerna har jag glömt vad det är jag ska kolla efter när startsidan visar sig.
Flera gånger har jag sprungit upp på kontoret för att hämta nåt, ja vad händer när jag klivit upp för sista trappsteget tror ni? Inte behöver man va raketforskare för att förstå att: 
"Va fasen va det nu jag skulle ha här" Så trött jag blir!

Men nu tror jag att jag hittat lösningen på problemet:
Mor B hade i vanlig ordning med sig tidningarna ICA kuriren och Land idag när hon kom till träningen. Gissa vad där står i ICAkuriren. "Så här tränar du upp ditt minne" Jamen hur kunde dom veta?
Så nu ska jag hårdträna. Yiiihaaa.

"Det man inte har i huvudet, får man ha på postitlappar"

1 kommentar:

Nenny sa...

Japp. Postit, komihåg lappar, anteckningar på mobilen och ändå räcker det aldrig...
Björne sätter ibland ett kryss på handen när han behöver komma ihåg nåt. Verkar funka för honom.
Kram