torsdag 16 augusti 2012

Sambo i Skottland!

Jag ska bli sambo! Det hade jag inte riktigt tänkt mig för några månader sedan. Men man ska aldrig säga aldrig har jag lärt mig. Men kravet på att bli sambo var: Delade sovrum, och det kravet var lätt att få igenom för min blivande sambo hade samma krav.

Va tusan har Marie för sig i det där landet, kanske nån undrar.

Som jag sa så var inte mina planer med att flytta till Skottland, att flytta ihop med någon. Men nu ska jag flytta ihop med en underbar tjej som är 29 år, en vältränad, trevlig, pratkvarn. Men det ska nog funka.

Ja, just det, jag glömde säga att hon heter ängel F. GOT YOU!!!!!!!!!

Vi kom fram till att det var en bra lösning, eftersom F jobbar halvtid och jag inte har nåt jobb än. Idag har jag besökt alla möbel- och sängbutiker jag kunnat hitta i Falkirk. Man har ju inte riktigt samma sängsortiment som vi svenskar är vana vid. En dubbelsäng är bara 140 eller 150 cm och resår och bäddmadrass är inte heller som man är van vid. Men det ska nog gå att hitta nåt som jag kan bli nöjd med, det handlar bara om hur många £ jag ska hosta upp.
I morgon ska jag  försöka ta mig till IKEA utanför Edinburgh. Det blir tåg och buss för att komma dit, och sen bara hoppas på att jag läst rätt i tabellerna.

Bilder på lägenheten kommer så småningom. Jag fick bara en supersnabbkoll idag. Men den ligger i ett lugnt och fint område i sista huset på gatan. Så förhoppningsvis är där inte mycket trafik. 10-15 min till centrum och tågstationen.

Fanken va bra det här kommer att bli. September kommer att bli en toppenmånad, det känner jag på mig. Ovanpå allt annat positivt är det bara en månad tills ängel S och skotte D gifter sig och det ska bli så kul....eller vad tusan man nu ska använda för ord...exceting är nog bättre.

Inga kommentarer: