tisdag 14 augusti 2012

Tugg, tugg, tugg!

Alltså, hur mycket papper kan man samla på sig? Egentligen är det ingen fråga som jag vill ha ett svar på utan bara en stilla fundering.
Fast en fråga skulle jag kunna tänka mig ett svar på:
Var tog det papperslösa samhället vägen?
Vad menas egentligen med det?
Ja, det blev ju två frågor. Men för ett antal år sedan när datorn slog igenom hos gemeneman, pratade man så mycket om alla besparingar vi skulle göra genom att använda mindre papper.
Besparingar på pengar, besparingar på personalkostnader, besparingar på miljön o.s.v.
Undrar hur det gick egentligen?

Jaja, jag kan i alla fall konstatera att jag har hur mycket papper som helst att sortera nu när jag ska lämna Corpus. Papper som man inte bara kan kasta i pappersåtervinningen hur som helst. Nä de flesta papper innehåller känsliga uppgifter som t.ex. namn, personnr, adresser, kontouppgifter. Gammal bokföring som inte längre behövs sparas kan man inte heller kasta.
Så nu tillbringar jag all min lediga tid med att köra papperna två och två i papperstuggen och ut kommer konfetti. Vilken tur att jag har såååå mycket ledig tid, så att jag snabbt får undan det. (ironi)

Några dagars ledig tid har jag i alla fall snott åt mig. I morgon onsdag åker jag en snabb sväng till Skottland för att skriva på ett hyresavtal på en lägenhet, åka till IKEA och kolla säng, fixa lite andra myndighets grejor.

Jag ska göra mitt bästa för att hålla er uppdaterad.

Over and out.

1 kommentar:

Anneli sa...

Lycka till:D