söndag 19 augusti 2012

Weekend over!

Långweekend, jo det låter bra men tusan va kvickt det går. Fast att åka till Sverige i morgon bitti känns helt okej med tanke på att om exakt 3 veckor är jag tillbaka igen.

Gårdagen ägnades åt slapperi, brunch hos skotte D:s föräldrar, fotbollsmatch och ett besök på den lokala puben. Den pub som ängel S sa att hon aldrig skulle ta med mig till. Men nu när jag ska invandra måste jag ju integreras i det skottska samhället och fick följa med :-) Fotbollsmatchen var en riktigt trevlig historia, California FC vann med 7-2 mot Maddiston. Det var ganska mycket "shit" och "fuck" och rättså högljutt men bra och underhållande spel och växlande molnighet.

Idag har jag och ängel S besökt flera av dom sängbutiker som jag kollade i torsdags. Nu när jag har något att jämföra med efter mitt "snabbesök" på IKEA kan jag bara konstatera att det blir IKEA som får mina £. Jag behöver ju sänggavel, resårmadrass, bäddmadrass, sängbord, byrå och gardrob och bara sängen kostar mer än allt det i nån av dom andra butikerna. Lite halvskumt att flytta till Skottland och så handlar man säng på IKEA.

Just nu regnar det men jag tänkte hinna med en promenad innan läggdags, det blir tidig uppgång i morgon bitti. Flyget går 06.20 så jag behöver gå upp vid fyra. Tur man kan äta frukost på flygplatsen, dyrt, inte särskillt gott men dock frukost.

Inga kommentarer: