tisdag 14 maj 2013

Checklista. En trend eller?

Jag hör inte till dom som brukar falla för olika trender eller modenycker. Men just nu tycker jag att det florerar en trend på facebook. En lista där man räknar upp allt man har gjort under dagen/veckan/månaden eller möjligtvis året, sen checkar man av det med ett litet klämkäckt, check.

Jag tror att jag ska ge mig på en sån lista för dagen idag som är tisdag = Check

* Sovmorgon = Check
* Långfrukost = Check
* Bäddat sängen = Check
* Ringt och gratulerat far som fyller år idag = Check
* Skrivit på min bok = Check
* Lagat middag = Check
* Ätit middag = Check
* Diskat = Check
* Promenerat till stan = Check
* Hämtat medicin på apoteket = Check
* Skickat april månads bokföring till revisorn = Check
* Promenerat hem från stan = Check
* Pratat med Frida i telefon = Check
* Kollat facebook = Check
* Skickat mail = Check
* Messat med Stuart = Check
* Druckit te = Check
* Skrivit mer på boken = Check
* Ätit kvällsmat = Check
* Diskat = Check
* Kört till jobb = Check
* Gjort ett programupplägg till en medlem = Check
* Kört en cirkel klass = Check
* Tvättat och vikit handukar = Check
* Kört hem från jobb 3.5 h senare = Check
* Läst mail och skickat mail = Check
* Bloggat = Check
* Kollat facebook = snart Check
* Läsa i kvällsboken innan sovdags = snart Check
* Sova = snart Check

Om nu någon undrar vad jag gjort mellan alla Checkarna så har jag helt ärligt ingen aning om det.

Inga kommentarer: