lördag 11 maj 2013

Mitt liv utan TV, telefon och Internet!

Mitt liv utan TV har gått hur bra som helst. Till och med så bra att jag bestämt mig för att ingen TV ha. Jag har kommit fram till att betala 350:- / månad för att kolla på något som jag egentligen inte är speciellt road av, det är det inte värt. Jag kan ha mycket roligare för dom pengarna.

 
 
Däremot har det varit lite mer saknad av att inte ha internet och telefon. Ingen telefon betyder att jag inte kunnat prata med mor och far, syster eller andra nära och kära. Sonen pratar jag med på Skype så det har ju inte heller gått. Allt det har jag tagit igen idag, för halva dan har jag suttit i telefon eller på Skype.
Inget internet betyder ingen kontakt via mail eller facebook, inte heller googla, betala räkningar eller uppdatera bloggen. Mest saknad har jag faktiskt känt över att inte blogga, men jag löste det på bästa möjliga vis. Jag har kommit igång ordentligt med att skriva min bok, jag är ungefär halvvägs tror jag. Det har flutit på och det går av sig själv ( nästan ). Det är väldigt spännande för jag vet inte själv vad jag ska skriva när jag sätter mig. Jag tror jag vet hur boken ska sluta, men vilka vägar det blir för att komma dit har jag ingen aning om :-)
 
Jag ska härmed be att få citera min oerhört begåvade och insiktsfulle son.
" TV och Internet är den egna kreativitetens fiende "
 
 
Ni ska få några bilder på mitt sovrum, det är trångt för det är mindre än det jag hade innan. men jag lyckades trycka in både garderob, byrå, säng och ett nattduksbord.
 
Lägg märke till det obligatoriska Lypsylet.
En av mina laster här i livet.
 
 
TV:n har jag lånat av Stuart, där är inbyggd DVD så om jag vill kolla på en film kan jag göra det. Just nu håller jag på med Fast & Furious 1-5. Film nr 6 släpps på bio nästa vecka så då tänkte jag vara uppdaterad innan jag går och ser den.  
 
 
 
Imorgon ska jag försöka ge mig ut på en långtur, förhoppningsvis har jag lite bilder att redovisa för er i morgondagens inlägg.
 
 

1 kommentar:

Anonym sa...

Det ser mysigt ut - hoppas ovanskåpen är väl förankrade såvida du inte sover med hjälm?
Lycka till med din nya boning
Eva C