onsdag 15 maj 2013

Glömde ju!

Eftersom jag igår var så upptagen med att skriva korkad checklista glömde jag ju berätta om en kulig sak på jobb. Ja, jag tyckte i alla fall att den var kulig eller åtminstone smickrande.

Efter passet igår när vi stretchat färdigt säger jag att, innan vi går vill jag att vi gratulerar Derek som fyller år i morgon. Han fyller den stora femman.
Eftersom att jag visste att han skulle ut och äta på sin födelsedag med sin fru, så skulle vi inte träffa honom i morgon. Alla gratulerar honom så klart och sen säger en av deltagarna.
- Marie, kan du inte sjunga Happy Birthday för honom på svenska?
- Jovisst, klart att jag kan, säger jag och klämmer i för full hals.
Ni som hört mig sjunga, vet att det är inte speciellt vackert. Men när jag är färdig applåderar alla och Derek kommer fram och ger mig en kram och tackar så jättemycket och ser riktigt rörd ut.
Helt ärligt vet jag inte om det var för att han tyckte om min sång eller om han var tacksam för att den var slut. Jag väljer att tro att han blev glad :-)
Den som föreslog att jag skulle sjunga sa.
- Det där trodde jag inte.
- Vadå, att jag skulle sjunga eller?
- Ja, jag tänkte bara bråka med dig lite och hade räknat med att du skulle vägra.
- Haha, skrattar jag. Du har varit på så många av mina pass nu så du vet att jag inte har några problem med att bjuda på mig själv eller göra bort mig.
- Jo, jag börjar inse det nu. Tack för ett som vanligt bra och underhållande pass. Vi gillar dina pass och jag är helt säker på att jag pratar för alla här inne.
Alla nickar och håller med.
Men vad säger man. " Om inte jag är mig själv, vem ska då vara det"

Grattis Derek på din födelsedag!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad kul
Jag visste inte ens att det fanns någon svensk text till den låten - hur går den? hälsar
Eva C