onsdag 22 maj 2013

Lite som gör mycket!

Det här med kundservice, bemötande och leende.
Det är inte mycket som behövs för att göra stor skillnad i slutändan.

Jag har ju som bekant bokat rum på Hotel Orchard i Falkirk till mina vänner som kommer eller som redan varit här. Jag har själv bott där några nätter för några år sedan och blev då väldigt väl bemött. När jag bokade rum till gänget som var här i helgen behövde jag bara lämna mitt namn och telefon nummer. När jag sedan kom ett par veckor senare för att boka till nästa, så blev jag genast igenkänd och bjuden på något att dricka för att jag rekommenderar deras hotell. Kundservice!

När jag anländer i torsdags med gänget, blev jag återigen igenkänd och hälsad på som en gammal bekant. Bemötande!
Vi har superservice hela kvällen och när vi ska dra oss tillbaka för kvällen efter att haft lite egen karaoke och show i baren. Då spelar man Svenska Nationalsången för oss. Leende!

På fredagen tar vi några drinkar innan vi går och äter och när jag ska köpa dricka och jordnötter så bjuder dom det på mig. Kundservice, bemötande och leende!

Lördags kvällens middag intas på hotellet och någon var sugen på popcorn, så vi köpte med oss några påsar från affären. Påsarna öppnas vid bordet, men det är ju såklart inte tillåtet att ta med sig eget snack, så en av servitriserna kommer och ber oss ta undan påsarna från bordet. Då får hon syn på att jag sitter vid samma bord och säger att det är okej, men när dom är tomma kan vi väl ta bort dom. Kundservice, bemötande och leende!

Det är de små detaljerna som gör helheten, det kostar lite eller rent av inget för dom. Men deras agerande gör att jag med stor glädje rekommenderar deras hotell till alla som jag känner.

Sen kommer den stora överraskningen:
I går kom chefen på Hotel Orchard fram till Frida på hennes jobb ( han är medlem där) gav henne ett kuvert och bad henne ge det till mig. I kuvertet ligger den här:

Ett presentkort på £20.
Det är drygt 200 kr.
Ja vad säger man. Kundservice, bemötande och leende.
 
PS. Dom har väldigt god och prisvärd mat.
Dessutom den bästa bananasplit jag smakat. DS.
 

1 kommentar:

Anonym sa...

Det låter som att det är värt en resa bara för att få bo på hotell Orchard
Hälsar
Eva c