fredag 24 maj 2013

Mitt vardagsrum!

Äntligen är mitt vardagsrum färdigt.
Möblerna köpta och hopskruvade.
Jag känner mig väldigt nöjd med resultatet och tycker att jag fått till det bra.
 
TV hörnan!
TV:n används inte då jag inte har några kanaler. Men eftersom den redan hängde på väggen när jag flyttade in så får den hänga kvar.
På hyllan står foto av min kära familj i Sverige.
Stolen är en extra stol till mitt köksbord.
 
Fina Mor & Far i deras kök.
Min älskade gitarr spelande son.
 
Min favorit storasyster med deras hästar.
Min duktiga systerdotter, som en dag kommer att bli en välkänd travkusk.
 
Min läshörna.
Lägg också märke till blommorna i fönstret.
Det är inget märkvärdigt egentligen, men man har inte precis fönsterträd här utan nästan alla har typ lamelljalusier för fönsterna. Eventuellt kanske en vas med konstgjorda blommor. Jag var runt i fyra affärer innan jag hittade några fönsterträd som inte var orkidéer. För att sedan leta i tre till för att hitta ytterkrukor. Det finns massor med fina snittblommor, men det vill jag ju inte ha i fönstret. Fönstret ligger i söder så i det rummet är det inte lämpligt med orkidéer. Det har jag i sovrummet istället, som ligger mot norr.
 
Mitt köksbord.
Det går att fälla ut så det blir dubbelt så stort.
Jag har ett litet kök så där får inte plats med något köksmöblemang.
Men det gör inget, jag trivs bra med att ha det i vardagsrummet.
På bordet har jag en lyslykta med hål i där det står MARIE.
Så när jag tänder den så lyser jag så fint :-)
 
På bordet står också en ram med kort på mina underbara änglar och mina fina svärsöner. Jag funderade på att hänga upp den på väggen, men kom på att jag ser den bättre om den står på bordet.
Frida & Stuart klädda för bröllop.
Sofia & Davy klädda för bröllop.
Hampus på båt i medelhavets vind.
 
 
 

1 kommentar:

Anonym sa...

Jättefint ser det ut!
Ser fram emot att komma och se det på riktigt så småningom.
Ha det gott i våren och försommaren.
Kram från kusin Eva