måndag 9 september 2013

FIRARDAG!!!!!!!!

Idag är en riktig firardag. 1-år i Skottland idag. Det är faktiskt helt galet att det redan har gått ett år.Jag har varit ledig idag, vilket passade mig alldeles utmärkt.

Sovmorgon och långfrukost. Sen började firandet på riktigt och än är det inte slut.

Jag hade tänkt att åka in till Edinburgh och spankulera omkring lite. Jag har inte varit där ensam sedan jag flyttade hit, utan alltid haft med mig besökare från Sverige. Vilket har varit toppen :-) Men nu hängde regnet i luften och då tänkte jag om och bestämde mig för en bio och lunch på stan istället.

Dagens outfit gick i grått och svart!
 
11.10 på förmiddagen är där aldrig någon trängsel på biografen.
Så det var bara me, myself and I. Toppen!
 
 
The Mortal Instrument - City of Bones.
En film som innehöll:
Demoner, änglar, varulvar, häxor, vampyrer och människor.
Inte helt tokig film faktiskt. Den var till och med ganska bra.
 
Efter bion blev det lunch på Orchard. Jag har ju ett presentkort där som jag fick av ägaren som tack för alla köpvilliga svenskar som jag lockat dit :-)
 
Nu hade det klarnat upp så jag satt ute i solen och käka lunch.
Härligt är ett bra och användbart ord.
 
Det blev kycklingwraps, klyftpotatis och en IRN BRU.
Jag äter väldigt sällan potatis, så det får jag sota lite för nu när jag sitter här och känner mig svullen som en gravid flodhäst. Men men det går ju över igen.
I morgon är jag lika "smal" som vanligt :-)
 
Banana longboat!
Man kan inte äta lunch på Orchards utan att äta en "bananasplit"
 
Efter en och en halv timme i solen så börjar det mulna på igen.
Jag hinner precis till bilen innan himlen öppnar sig.
Skottlandväder i ett nötskal!
 
Självklart fick det bli en promenad idag också.
På den hade jag sällskap av Frida.
 
Vy från Shieldhill.
Mina berg Ochil hills i bakgrunden.
 
Hittar lite hösttecken längs vägen. Hagtornsbär.
Än har inte löven börjat gulna.
 
Björnbär är ju också typiska höstbär.
 
Den här kändes inte ett dugg höstig.
Har faktiskt inte en aning om vad det är, men det känns som om jag borde ha det.
På rundan som vi är ute på passerar man grannbyn till Shieldhill. De har en väldigt fin och välkomnande skylt vid infarten.
 
California heter ju fotbollslaget som jag tittar på i stort sett varje lördag.
Svärson Davy spelar i laget och svärson Stuart är tränare.
 
Tillbakavägen mot Shieldhill tar vi en av stigarna som är gjorda för promenader.
 
Hur tydligt som helst ju!
 
Till och med en skylt som talar om att det är en stig.
 
Och här är själva stigen.
 
Tistel!
 
Rönnbär!
 
En liten fin sjö med Shieldhill i bakgrunden och Ochil hills ännu lite mer i bakgrunden.
 
Nypon!
 
Två söta hästar såg vi också.
 
Det har varit en bra 1-årsdag, jag känner mig väldigt nöjd med den så här långt.
Nu återstår bara slutklämmen.
 
Jag har hoppat i pyjamasen och mysstövlarna och ska nu njuta av en riktig goding.
 
Dwayne Johnson " The rock "
Hur filmen är har jag ingen aning om, men om Dwayne bara är hälften så snygg och sexig i filmen som han är i Fast & Furious är jag nöjd. Han kommer att sätta pricken på min 1-års dag
 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tyckte att du lyckades mycket bra med din firardag. Sköt om dig kära yster <3

Anonym sa...

Grattis på 1 års dagen!! Kramar, Tessan (Sandström)