onsdag 18 september 2013

Igår blev jag "mormor"

Ja, det är inte riktigt sant. Bara nästan :-)

Sofia & Davy har köpt en liten hund och hämtade hem henne igår. Så idag var jag och hälsade på lilla Zoey. Zoey är en Bichon frisé. En liten ullig fluffig sak.


Nä, det här är inte Zoey.
Det här är leksaken som jag köpte åt henne.
 
 
Hon var väldigt blyg först och ville inte alls titta på mig.
 
 
Efter lite lock och pock, kikade hon under lugg på mig.
 
 
Men efter en stund så tog nyfiken överhand och hon visade villigt upp " de tre svarta prickarna " som är typiskt för rasen. Mörka ögon och en svart nos.
 
 
Jodå, leksaken mottogs med tacksamhet.
Perfekt för små sylvassa valptänder att tugga på.
 
 
När jag satt mig på golvet och vi bekantat oss funkade jag utmärkt att klättra på.
Visst är hon bedårande söt :-)
 
 
Lite mer lek och bus innan hon slocknade i sin säng.
 
 
Tja, så kan man ju också ligga.
Rumpan hänger över kanten.
Ser inte särskilt skönt ut men hon sov sådär i gott och väl en halvtimme.
Påminner lite om Sid i ICE AGE. Han har också lite märkliga sovställningar :-)
 
 

3 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till Mormor!! Hon är jättesöt.vilket fint namn de har döpt henne till och vilken fin leksak hon fick Kram Yster

Anonym sa...

Aww, så otrolig bedårande söt <3 Vill ju bara krama henne ju :) En vän i många år framöver har dom fått :)
Ha det bra och va rädd om dig <3
Kram Sofie Nilsson

Anonym sa...

Jättegullig! Hälsa och gratulera från Kusin Eva