söndag 15 september 2013

Från underbar höstdag till riktigt höstrusk!

Fredagen den trettonde blev en bra dag. Jag tillbringade eftermiddagen och kvällen på jobb. Eftermiddagen ägnades åt att skruva ihop ett ställ till nya medicinbollar och ett ställ att sätta kettlebells på. En av mina manliga arbetskamrater började, men gav upp efter en kvart. Så då fick jag rycka in istället och det gick ju hur bra som helst.
Jag fick väldigt många "goda råd" från gubbarna i gymmet. Men ni som känner mig vet att jag gärna avstår från det ;-) De gav upp när de insåg att jag inte behövde deras råd.

Medicinbollsstället.
Det till höger,
 
och kettlebellsstället.
 
Så fredagens ordspråk blir:
"I'm not just sweet and fancy, I'm handy too"
 
 
Lördagen bjuder på underbart höstväder. Strålande sol, ingen vind och en 12-13 grader varmt. En långpromenad på förmiddagen blev det.
 
Jodå, lite löv har börjat trilla.
Men fortfarande är det mesta grönt.

 
Jag tog en av mina favorit rundor.
Genom skogen, längs kanalen och skogen tillbaka igen.
 
Det stackars lilla trädet har nästan fått mer rönnbär än vad det mäktar med.
 
 
På eftermiddagen blev det styrketräning och ett spinnpass med superinstruktören Frida. Det är bra för när hon jobbar som Deputy Manager är det väldigt billigt att träna på hennes jobb :-)
 
På kvällen plockade jag fram min massagebänk och masserade en av mina arbetskamrater. För att sedan avsluta dagen med att kolla på X-factor. Fasen vad det finns många människor som kan sjunga fantastiskt bra men som aldrig får något för det. Sen finns det dom som överhuvudtaget inte kan ta en ton rätt och ändå tjänar miljoner på att sjunga. Konstigt och orättvist tycker jag!
 
 
 
Dagens väder är precis motsatts till gårdagens. RUSK, RUSK och åter RUSK.
 
Det blåser småhundar och regnar på tvären. Brrrrrrr.
 
Jag kan försäkra er att dom här träden var gröna igår.
Hur kan det gå så fort?
 
Men jag vägrar att låta mig nedslås,
så jag ser det från den ljusa sidan!
 
 

Inga kommentarer: