torsdag 26 september 2013

Klisterlåtar!

Har ni någon gång fått en låt på hjärnan som är omöjlig att bli av med?
Klart att ni har!
Har ni sedan äntligen blivit av med den, bara för att genast upptäcka att den ersatts av en annan klisterlåt?
Klart att ni har!

Jag tror det fenomenet drabbar de flesta av oss då och då. Det märkliga är att det ofta är låtar som vi egentligen inte gillar eller som är riktigt knasiga som sätter sig som flugpapper.

Igår på jobb gick jag plötsligt och sjöng!

Jag vill ha blommig falukorv till lunch, mamma.
Nåt annat vill jag inte ha.
Jag hatar tomaten och fisken och spenaten
och plättarna med lingonsylt.

Det var helt omöjligt att bli av med den. Den bara snurrade på.
När jag några timmar senare gjorde ett pooltest, var den helt plötsligt borta och ur munnen kom istället!

När man söker stundens sorger glömma
är det skönt att vaken gå och drömma
Glömma att lyckan flugit har sin kos
och att du ej fick min röda ros.

Men hallå! Hur bra är den då?
Man blir ju helt deprimerad av den sången. Men den satt som klister.

Ända tills jag tog sista runda till tvättstugan innan jag gick hem för kvällen.
Då uppenbarade sig denna lilla låt.

Goodnight sweetheart, well it's time to go.
Goodnight sweetheart, well it's time to go.
I hate to leave you, I really must say.
So goodnight, sweetheart, goodnight.

Min kärlekssång till tvättmaskinerna, torktumlarna, badrockar och handdukar.
Ja herre Gud, vad kan man säga.
Jag säger som några av medlemmarna brukar säga.

" You are a crazy Swedish woman "

Japp, tack för det! Jag tar det som en komplimang :-)


 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Med sund galenskap och dåligt minne blir livet en fantastisk resa :-) /Tess

Anonym sa...

Vad vore livet utan sång? Balladen om den kaxiga myran är inte så dum - bara som ett tips! Eva C