onsdag 25 september 2013

Onsdag igen !?!?!?

En hel vecka sedan jag uppdaterade sist. Det är nästan snudd på skandal :-)
Vad har hänt sedan sist då? Tja inga stora skandaler eller succéer. Inga lottovinster att håva in. Inga skoskav värt att nämna. Inga högljudda grannar. Inga långpromenader. Inga nya träningsupplevelser. Ingen bio.

Fast en succé har faktiskt hänt .
Härom dagen gjorde jag bomben i vår pool på jobbet!
Hm, vad är det med det då? undrar så klart vän av ordning.
Jo, jag instruerar ju vattengympa 1-2 ggr/vecka. Jag har ingen direkt erfarenhet av vattengympa så jag ber dom ofta göra en övning fast att jag egentligen inte har en aning om det funkar i vattnet. Ibland funkar det, ibland inte, men de är alltid villiga att prova mina tokiga påhitt. Då och då säger dom. Du borde faktiskt vara med oss i vattnet någon gång för att testa själv vad du utsätter oss för. Ja ja, någon gång ska jag va det, säger jag bara undvikande.
Så härom dagen gjorde jag dom till viljes. Inte så att jag var i vattnet under passet utan när det var slut och vi stretchat färdigt så frågade jag om dom kom ihåg att jag lovat att vara med dom i vattnet någon gång. Ja, svarade det unisont. Så jag tog av mig skorna och gjorde en jättebomb mitt ibland dem. Fullt påklädd i träningskläder. Det blev succé kan jag säga :-)

Ungefär så här såg det ur!
 
 
De senaste dagarna har jag passat Zoey några timmar på dagen så hon slipper vara ensam mer än en eller max två timmar i sträck. Just nu ligger hon på golvet vid mina fötter och sover. Lugnet före stormen misstänker jag. Hon är allt annat än blyg nu, full av energi och en tuff liten madam som gärna mopsar emot om hon får chansen.
 
Hon är inte mycket större än min morgonsko :-)



2 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att höra av dig igen. Förstår att du är fullt upptagen av "barnbarnet". Skulle velat se minerna när du hoppade ut och stänket när du landade i poolen. Chefen var inte i närheten eller hur? Kram från kusin E

Anonym sa...

Nästa gång, be någon filma!! Pleeeeease ;) /Tess