fredag 11 oktober 2013

Personalruljans!

Alltså jag har inta varit med om en sådan personalomsättning förr. Nu har jag ju i och för sig inte varit på så många arbetsplatser i mitt liv, men detta måste slår rekord.
Jag roade mig med lite analysering i går kväll och kom fram till följande:
Jag har snart ett års jubileum på jobb och känner mig som en inventarie. Inte bara då p.g.a. min ålder, fast att jag är nästan äldst på hela arbetsplatsen. Där är en kvinna i receptionen, en kvinna på bokningen och de båda nattportiererna, de matchar mig i ålder, kanske till och med slår mig, men annars är jag äldst av alla anställda. Nä förresten där är någon ev. några i städ också.
Nåväl det var ju personalomsättningen jag skulle berätta om.

På mitt år har följande omsättning skett. Jag räknar inte köks och serveringspersonal för dom har jag inte så bra koll på, men jag ser nya ansikte där varje vecka känns det som.

Hotellreceptionen: Av 10 anställda finns 2 kvar från det att jag började. 4 har hunnit börja och slutat igen.
Spa och behandling: Av 9 anställda finns 3 kvar från det att jag började. 3 har hunnit börja och slutat igen.
Leisure (min avdelning): Av 8 anställda finns 4 kvar (inkl. mig ) från det att jag började. 2 har hunnit börja och slutat igen. 1 har fått sparken, 1 har brutit benet, 1 blivit gravid, 1 utbränd. Summa summarum är att det cirkulerat 14 personer på detta året och i måndags började den femtonde.

En kille som är heltidsanställd fotbollsspelare i div 1 (typ superettan, svensk jämförelse) han är 25 år och detta är hans första jobb utanför fotbollen. Han ska jobba 2-3 kvällar i veckan. Tydligen är han lite halvkänd, har representerat Scottland i U21 vid flera tillfällen. Det är i alla fall en trevlig och arbetsvillig kille och det är det enda jag bryr mig om. Han gick bredvid mig i onsdagskväll. Jag gillar när jag får ha nya med mig för då kan jag "lära" hur jag tycker att det ska funka :-)

Jag hoppas verkligen att de som är mina kolleger nu stannar ett tag så vi kan få lite arbetsro och att jag kan få gå tillbaka till mina 20-25 timmar/vecka. Jag har jobbat mer eller mindre heltid i drygt två månader och det har jag inte riktigt tid med.
* Jag vill ägna mig åt mina två "barnbarn".
* Jag vill ta mina promenader.
Nu kommer jag ju snart att kunna kombinera de två första men det tar några månader till innan de kan traska runt med mig i en timme eller mer.
* Jag vill skriva klart min bok.
* Jag vill gå på bio om eftermiddagarna.
* Jag vill läsa mer.



 
Men jag klagar inte. Jag har det bra som den grå katten.

  

Inga kommentarer: